اخبار و نقد بازی و نرم‌افزار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، بررسی هدست های واقعیت مجازی oculus , htc vive , valve index , PSVR

طراحی سه‌بعدی با قلم واقعیت مجازی Massless

قلم واقعیت مجازی شرکت Massless اکنون برای پیش سفارش آماده است

شرکت Massless در حال پذیرش تقاضاهای مربوط به اولین موج قلم VR است که به‌منظور آسان‌سازی و دقیق‌تر کردن ساخت و طراحی در VR برای متخصصین طراحی‌شده است. انتظار می‌رود که این شرکت قلم Massless را در سه ماه آخر سال در معرض فروش قرار دهد.

سال گذشته ابتدا نگاهی به نمونه اولیه قلم واقعیت مجازی Massless انداختیم و آن را به‌عنوان یک دستگاه ورودی آینده دار دیدیم که می‌توانست دقت بیشتر و طبیعی‌تری برای متخصصانی که از VR برای ایجاد آثار هنری سه‌بعدی، مدل‌ها و طراحی‌ها استفاده می‌کنند، به ارمغان بیاورد. از آن زمان این شرکت نمونه اولیه را اصلاح‌کرده و در حال آماده‌سازی اولیه برای آغاز “دسترسی زودهنگام”  است.

شرکت Massless در حال پذیرش تقاضاهای پیش سفارش با بیعانه ۵۰ دلار به‌عنوان بخشی از کل مبلغ ۵۰۰ دلار است که شامل یک سال استفاده از نرم‌افزار Massless Studio می‌شود. بسته شامل قلم و یک دوربین ردیابی اختصاصی به همراه پایه است .پس از انتشار اولیه، این شرکت قصد دارد مبلغ ۱۰۰۰ دلار برای قلم Massless و ۲۰ دلار در هرماه یا ۲۰۰ دلار در سال برای نرم‌افزار Massless Studio مطالبه کند. شرکت Massless اظهار می‌کند که قلم با هدست‌های Rift و Vive همچنین دیگر هدست‌های Steam VR کار می‌کند، و قلم علاوه بر نرم‌افزار Massless Studio، سایر نرم‌افزارهای Gravity Sketch, Medium, Quill, Tilt Brush, Maya & Blender و به‌زودی Vector Suite را پشتیبانی می‌کند.

با توجه به اینکه Oculus محیط کاری‌ای برای استفاده از کنترلرهای شخص ثالث به همراه نرم‌افزارش ندارد، کاملاً مشخص نیست که چگونه Medium و Quill پشتیبانی می‌شوند. ما برای کسب اطلاعات بیشتر به Massless مراجعه کرده‌ایم.

نرم‌افزار VR خود این شرکت، Massless Studio، احتمالاً بی‌نقص‌ترین ادغام را با قلم Massless ارائه می‌دهد. گفته می‌شود که شامل ویژگی‌های مشارکت بی‌وقفه می‌شود تا چندین کاربر بتوانند به شکل مجازی باهم کار کنند.

نرم‌افزار Massless Studio برای طراحی مفهومی ساخته‌شده و دارای اسپلاین های قابل‌ویرایش سه‌بعدی است. ابزارهای مدل‌سازی بصری سه‌بعدی و مش بندی ما برای طراحی مفهومی خودرو، تولید مجازی و پیش مصورسازی معماری عالی هستند. پرواز را از طریق فیلم‌ها و تصاویر برای نمایش (MP4, PNG) ایجاد کنید، در حالت بازبینی ما علامت‌گذاری و حاشیه‌نویسی کنید. به‌صورت انواع فایل‌های استاندارد صنعتی (FBX, OBJ, STL, STEP) ورود و صدور کنید.

ویژگی ‘Massless Live’ امکان نمایش واقعیت ترکیبی را از درون نرم‌افزار فراهم می‌کند تا افراد نوآور بتوانند کار خود را با یک نمایش ترکیبی که کاربر را در داخل نرم‌افزار نشان می‌دهد ، پخش یا به اشتراک بگذارند. این قلم همچنین یک حالت ‘Tablet Mode’ فاقد واقعیت مجازی را پشتیبانی می‌کند که به آن این امکان را می‌دهد تا مانند یک تبلت گرافیکی و قلم در برنامه‌هایی مانند Photoshop, Illustrator, Premier Pro, Solid works, Fusion 360  عمل کند. هنوز مشخص نیست که در مقایسه با تبلت‌های فاقد واقعیت مجازی معمولی مانند تبلت های Wacom  چقدر دقیق خواهد بود، اما مطمئناً اگر می‌توانست هردو، یعنی هم دستگاه ورودی VR و هم تبلت گرافیکی باشد، قلم را به باارزش‌تر می‌کرد.

 

قلم Massless اکنون شامل حسگر سطحی است، به‌گونه‌ای که نوک قلم صریحاً تشخیص می‌دهد که با یک سطح در تماس است. این امر باعث می‌شود که قلم بروی میز و سطح سخت دیگری به‌عنوان سطح طراحی برای کار کردن در فضای دوبعدی استفاده شود، همچنین این قلم را می‌توان به‌صورت آزاد در هوا استفاده کرد.

این شرکت بیان می‌کند که این قلم همچنین شامل یک شارژ باتری ۱۲ ساعته عظیم،USB-C  برای شارژ کردن، یک حس‌گر خازنی نزدیک انگشت سبابه برای کنترل اپلیکیشن، و بازخورد لمسی است. قلم Massless توسط دوربین اختصاصی‌اش ردیابی می‌شود که از ردیابی هدست جدا است. این شرکت اظهار می‌کند که حس‌گر میزان ردیابی 70*90 درجه را ارائه می‌دهد.

شرکت Massless تنها شرکتی نیست که روی قلم VR برای استفاده متخصصان کار می‌کند. در اوایل سال جاری شرکت Logitech نمونه اولیه خود، قلم( VR Ink )  را معرفی کرد که مبتنی بر ردیابی Steam VR است. باوجود اینکه Logitech توجه شرکاء را مورد به مورد جلب کرده است، این شرکت هنوز برنامه‌ای برای فروش عمومی قلم خود اعلام نکرده است.

منبع RoadToVR

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.