اخبار و نقد بازی و نرم‌افزار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، بررسی هدست های واقعیت مجازی oculus , htc vive , valve index , PSVR

Valve پیش‌نمایشی از OpenXR برای توسعه‌دهندگان بازی استیم منتشر کرد

Valve قدم بزرگی در راستای آماده‌سازی توسعه‌دهندگان بازی استیم برای انتشار نهایی OpenXR ،که یک استاندارد کاملاً جدید برای هدست‌های AR و VR، برداشت. توسعه‌دهندگان حالا می‌توانند نسخه بتا دریافت و از برنامه OpenXR در SteamVR استفاده کنند.

گروه Khronos چیزی که آن را «پشتیبانی اولیه» صدا می‌زند، برای نسخه ۱.۰.۹ برنامه OpenXR خود انتشار کرده است. «پشتیبانی اولیه» برای گروه VR شرکت Valve به این معنی است که SteamVR هم‌اکنون از «۹۵ درصد تست‌های سازگاری» موفق خارج می‌شود، این گروه به این نتیجه رسیده است که زمان تست کردن چیز‌های مختلف با این برنامه رسیده است.

Valve در یک اعلامیه رسمی گفت، بااینکه OpenXR برای استیم در دسترس عموم قرار ندارد، توسعه‌دهندگانی‌ که علاقه‌مند هستند می‌توانند برای استفاده از آن تا اول سپتامبر درخواست بدهند.

OpenXR با قادر ساختن توسعه‌دهندگان AR/VR به ساخت محتوا برای طیف بیشتری از هدست‌ها، به کمتر شدن شکستگی‌های بازار کمک می‌کند. استفاده از OpenXR باعث می‌شود که توسعه‌دهندگان برای پشتیبانی از هدست‌های مختلف نیازی به تغییر اساسی در کد‌های خود نداشته باشند و بتوانند محتوا خود را بر روی تمام پلتفرم‌ها به‌صورت مساوی به اجرا دربیاورند.

OpenXR

ازآنجایی‌که The Khronos Group شامل سازنده‌های عظیم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مانند AMD، ARM، Epic Games، Facebook، Google، HTC، Microsoft، NVIDIA، Qualcomm، Unity و Valve می‌شود، می‌توان به‌راحتی گفت ساخت یک استاندارد برای VR و AR از هیچی، نیازمند تعهدی عظیم است.

بعلاوه فیس‌بوک هم اعلام کرد که در ماه مارس نمونه اولیه OpenXR برای توسعه‌دهندگان Quest و Rift منتشر می‌شود. و ما امیدواریم که این استاندارد هرچه زودتر در دسترس توسعه‌دهندگان بازی‌های Oculus Store قرار بگیرد.

منبع Road to VR

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.