اخبار و نقد بازی و نرم‌افزار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، بررسی هدست های واقعیت مجازی oculus , htc vive , valve index , PSVR

PIVOT بهترین شبیه‌ساز برای پرت‌کردن و گرفتن در واقعیت مجازی

این تحقیقات هپتیکی مایکروسافت می‌تواند پرتاب کردن اشیا در واقعیت مجازی را باورپذیرتر کند

آخرین تحقیق هپتیک واقعیت مجازی مایکروسافت که PIVOT نام دارد، می‌تواند رؤیاهای مجازی را باورپذیرتر کند. این لوازم جانبی که توسط محققان مایکروسافت سرهم شده است، شامل بخشی می‌شود که برای باورپذیری بیشتر پرتاب و گرفتن در واقعیت مجازی، در کف دست کاربر قرار می‌گیرد.
PIVOTامروزه بیشتر توسعه‌دهندگان واقعیت مجازی در حال ساخت مکانیک‌های پرتاب و گرفتن خود هستند، و این مکانیک‌ها در جهان‌ها و با کنترلرهای مختلف حس متفاوتی دارد. امروزه بازخوردهای هپتیکی توسط سخت‌افزارهای واقعیت مجازی سطح مصرف عمومی هم عرضه می‌شود، بااین‌حال می‌توان آن را به‌عنوان «یک وزوز بلند» تعریف کرد. اما تأثیرات این فناوری در بعضی از موارد خاص مانند کشیدن زه کمان یا برخورد لحظه‌ای توپ به دسته پینگ‌پنگ می‌تواند کاملاً رضایت‌بخش باشد. به نظر می‌رسد محققان مایکروسافت با ساخت سخت‌افزاری مانند PIVOT قصد طرح سطحی متفاوت از باورپذیری را دارند.
PIVOTدر تحقیق جدید به‌عنوان بخشی از هم‌اندیشی 2020 ACM Symposium on User Interface Software and Technology (UIST) ارائه شد در عنوان پی‌دی‌اف این تحقیق Haptic PIVOT: On-Demand Handhelds در واقعیت مجازی است که توسط رابرت کواچ، ایل افک، مار گونزالس فرانکو، الکسا فی سیو، سباستین ماروکی، کریستین هولز و مایک سینکلر نوشته شده است. برطبق بلاگ پستی که مربوط به این تحقیق است، PIVOT در ناحیه مچ متصل می‌شود و
ما می‌توانیم تکانه و کشانه اشیا پرتاب شده و گرفته شده را پردازش کنیم (انگار که آن‌ها تابع قوانین نیوتن هستند) که شامل سرعت رسیدن شیء به دست می‌شود. زمانی که نیاز باشد این دسته روباتیک تکان خورده و نهایتاً در دست قرار می‌گیرد، و این پروسه اولین حس تماس را ایجاد می‌کند. بدین ترتیب PIVOT تعامل طبیعی ما با اشیا فیزیکی را طوری شبیه‌سازی می‌کند که هیچ کنترلر دیگری (فعلاً) از عهده آن برنمی‌آید.
ویدئو نمایشی زیر دررابطه‌با نحوه کار دستگاه است:

در آخر پی‌دی‌اف ذکر شده پیشنهاد شده است که «نتایج از پتانسیل بالای PIVOT برای استفاده در آینده پشتیبانی می‌کند». امکان دارد در آینده شاهد اجزای موتوری بیشتر و وزن کمتری باشیم تا مکانیسم دست و توپ بهتر پیاده‌سازی شود. سنسورهای دیگر مانند ردیاب انگشت می‌تواند برای دقت بیشتر در فعل‌وانفعالات، به این دستگاه اضافه شود.
PIVOTدرگذشته شاهد تحقیق‌های مشابه دیگری بوده‌ایم، آیا احتمال این وجود دارد که با کمک‌گیری از دیگر تحقیقات بتوان سخت‌افزاری به وجود آورد که در لحظه مناسب شکل‌های متفاوتی را در دستان شما قرار دهد؟ در پی‌دی‌اف نمونه اولیه‌های «اکتشافی» دیگری آورده شده است که شامل یک کنترلر Windows Mixed Reality و یک جوی استیک 3DoF می‌شد. هر دو این دو مدل در زمان نیاز به سمت پنجه کاربر تاب می‌خوردند.
PIVOTاگر روزی نسخه نهایی PIVOT را در دست داشته باشید، احتمالاً بتوانید بدون حضور فیزیکی در یک مکان، با دوستانتان از بازی‌هایی مانند بیسبال لذت ببرید.

منبع UploadVR

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.