اخبار و نقد بازی و نرم‌افزار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، بررسی هدست های واقعیت مجازی oculus , htc vive , valve index , PSVR

پشتیبانی عینک­ Light Nreal از WebXR

اضافه شدن فضاهای اشتراکی چندکاربره و پشتیبانی WebXR به عینک­‌های­ واقعیت افزوده Light  Nreal

در پاییز امسال با عرضه عینک‌های واقعیت افزوده Nreal Light مشتریان بسیار هیجان‌­زده خواهند شد و شرکت Nreal هم به دنبال این است که توسعه­‌دهندگان را ترغیب کند تا برای وسایل پوشیدنی با سیستم‌عامل اندروید، قیمت­‌های مقرون‌به‌صرفه در نظر بگیرند. امروز، Nreal دو برنامه ارتقایافته‌ی مهم که عبارت‌اند از محیط‌های چندکاربره و پشتیبانی -WebXR را به‌اضافه چند مورد تعهد، که احتمالاً توسعه‌­دهندگان جدیدی را برای شرکت به ثبات می­رساند، برای بسته توسعه نرم‌افزار Light اعلام کرد.

اگر هنوز با Nreal Light آشنا نشده‌­اید، مختصری از آن را می­توانید در زیر بخوانید: برخلاف شرکت‌های مایکروسافت و مجیک لیپ (Magic Leap)، که عینک‌های واقعیت افزوده خود را از 2300 تا 3500 دلار عرضه می‌کنند، شرکت Nreal عینک 500 دلاری سبک‌­وزنی را تولید کرده که از تلفن­‌های هوشمند با چیپست­‌های 845، 855 یا 865 برای پردازش، ذخیره‌­سازی و اتصال به شبکه بی­سیم استفاده می­کند. در حال حاضر بسته توسعه 119 دلاری این مدل موجود است و به مدد قابلیت‌هایی که هدست برای آسان کردن دورکاری، کنترل از راه دور با کمک دستیار (remote assistance) و سرگرمی‌­های نسل آینده دارد، این مدل توسط چندین کاربر موبایلی و توسعه­‌دهنده فضاهای کاری مشترک واقعیت ترکیبی، موردپذیرش قرارگرفته است. یک مدل چندمنظوره هم طرح‌ریزی‌شده که در سه‌ماهه آخر سال جاری عرضه می‌شود، و با عرضه آن، بی‌درنگ هولولنز2 (HoloLens 2) مایکروسافت، به چالش کشیده شده و شرایط برای مجیک لیپ وان (Magic Leap) سخت خواهد شد.

از امروز، کاربران بسته توسعه­ Light، قادر خواهند بود به حالت “چند نفره” دسترسی پیدا کنند. این ویژگی به کسانی که هدست به سر دارند، امکان می­دهد تا در یک محیط واقعیت ترکیبی، یکدیگر را مشاهده کرده و با همدیگر تعامل داشته باشند. کاربران تجاری قادر خواهند بود با استفاده از این ویژگی، فضاهای کاری گروهی و اتاق‌های جلسات را به‌صورت دیجیتالی به اشتراک بگذارند، در این اثنا، توسعه­‌دهندگان نیز قادر به توسعه بازی­‌های گروهی یا رقابتی چند نفره خواهند بود. برای اینکه راحت­‌تر بتوانید حالت چندنفره را تست کنید، شرکت Nreal یک بسته نرم‌­افزاری با دو هدست Light و لنزهای تجویزی مغناطیسی 500 دلاری را با قیمت 2559 دلار عرضه داشته که با خرید جداگانه آن‌ها، می­توانید14٪ تخفیف بگیرید.

در 28 ماه مه، شرکت Nreal و مرکز رشد فناوری Hubraum شرکت Deutsche Telekom، به‌منظور دست یافتن به نرم‌­افزارهای واقعیت ترکیبی جدید برای Nreal Light، و سرعت بخشیدن و عرضه آن، همکاری در برنامه واقعیت ترکیبی را در سطحی جهانی آغاز کرده­اند. تمرکز شرکاء روی طرح­ریزی برنامه­‌های کارآمد و سرگرم‌کننده­‌ای خواهد بود که هنگام استفاده شخص از light، دارای این برنامه­‌ها باشد یا آن‌ها را به تصویر بکشد. علاوه بر این، توسعه­‌دهندگان مشتاق هستند بدانند چگونه با خلق برنامه­‌های سازگار با Nreal، به بازی Nreal Tower که نمونه­‌ای از بازی سبک دفاعی برج است، دسترسی پیدا کنند؛ یا اینکه چگونه با ایجاد کانال اسلاک (Slack channel)، بتوانند با همکاری تیم Nreal، این بازی را بسازند. به‌زودی نسخه نهایی برج، به همراه بسته مصرف­کننده light در دسترس خواهد بود.

مورد آخری که Nreal ارائه داده و اهمیتش کمتر از بقیه نیست، اضافه کردن پشتیبانی WebXR به پلتفرم Light است که با این کار، این امکان برای برنامه­‌های وب وجود خواهد داشت تا محتوا را به طرزی صحیح، از طریق عینک سه‌بعدی استریوسکوپی در معرض نمایش گذارند. درواقع، برنامه­‌های WebXR به توسعه‌دهندگان اجازه می­دهند تا محتوای واقعیت ترکیبی خود را در قالب پلتفرم اگنوستیک (platform-agnostic) و از طریق وب، بدون نیاز به گوگل، اپل، مایکروسافت یا شرکت دیگری که به‌عنوان دروازه‌­بان ایفای نقش می­کنند، ارائه دهند. ظاهراً این برنامه‌­ها به‌وسیله راه‌­انداز Nebula 3D شرکت Nreal که برای تلفن‌­های اندرویدی ایجادشده و “اواخر سال جاری” به همراه یک بسته توسعه و به‌روز شده نرم­‌افزار ارائه خواهند شد، قابل‌دسترسی خواهد بود.

منبع VentureBeat

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.