اخبار و نقد بازی و نرم‌افزار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، بررسی هدست های واقعیت مجازی oculus , htc vive , valve index , PSVR

کمپین گجت حرکتی AgileVR در کیک‌استارتر آغاز شد

AgileVR یک گجت حرکی با بازخورد هپتیک است

واقعیت مجازی از زمان عرضه Oculus DK1 مسیر طولانی را پشت سر گذاشته است.

طی پنج سال گذشته شاهد حجم عظیم سرمایه‌گذاری‌ در این صنعت بوده‌ایم که در‌های زیادی را به آینده این فناوری باز کرد. بااین‌حال، ما هنوز در حال سر کله زدن با بعضی از مشکلات هستیم که از زمان تولد صنعت VR تابه‌حال وجود داشته‌اند.

مخصوصاً تحرک مصنوعی که یکی از سخت‌ترین موانع برای برطرف کردن است. هم‌اکنون چهار سال از عرضه Oculus Rift می‌گذرد و ما همچنان بر همان تکنیک‌های پایه (انتقال سریع، تحرک نرم مصنوعی و حرکت ریلی) متکی هستیم، در بیشتر مواقع غیر بازیکن‌ها در یک حالت ثابت‌شده‌اند و قادر نیستند حتی مقداری از فضای مشخص‌شده بیشتر حرکت کنند.

Mechatech

 

AgileVR، یک دستگاه اسکلتی VR ساخته گروه Mechatech Limited است که با استفاده از حس‌گرهای دنبال کننده و فناوری بلوتوث، حرکات قسمت پایینی بدن شمارا دنبال می‌کند و به تجربه VR انتقال می‌دهد. به‌جای استفاده از کنترل برای انتقال و یا تحرک مصنوعی در فضای VR، AgileVR به شما اجازه در بازی با استفاده از تحرک فیزیکی خود حرکت کنید، و این امکان را به شما می‌دهد با کنترل کل بدن خود کاملاً در فضای VR غوطه‌ور شوید.

ویژگی دیگر این دستگاه اسکلتی فناوری بازخورد هپتیک آن است که می‌تواند حس‌های فیزیکی مثل تیر خوردن در قسمت پا، راه رفتن در آب و یا باد شدید را منتقل کند. در حال حاضر تعداد کمی برنامه و بازی وجود دارد که از بازخورد هپتیکی تمام بدن پشتیبانی کند، و این گروه Mechatech Limited امیدوار است که فناوری‌شان به توسعه‌دهندگان انگیزه دهد تا در آینده فناوری هپتیک جدی‌تر بگیرند.

Mechatech

مراحل راه‌اندازی کاملاً بدون دردسر به نظر می‌رسد:

کاربران دستگاه AgileVR خود با استفاده از بلوتوث به نرم‌افزار مدیریتی AgileVR متصل می‌کنند و آن را کالیبره می‌کنند، و بعدازآن می‌توانید به تجربه آزمایشی Minecraft VR، Fallout 4 VR، Skyrim VR، Asgard’s Wrath، DoomVFR، GORN و Google Earth VR بپردازید.

به گفته گروه Mechatech Limited اگر بودجه تهیه‌شده توسط سایت کیک‌استارتر به میزان مشخص برسد این دستگاه از هدست‌های Oculus Rift/Rift S، Quest با استفاده از Oculus Link، HTC Vive، HTC Vive Pro، Valve Index و Pimax پشتیبانی خواهد کرد. اگر بودجه تهیه‌شده به هدف نهایی برسد به‌صورت داخلی از Oculus Quest و PS VR پشتیبانی خواهد کرد.

گروه Mechatech Limited امیدوار است با توسعه این مدل بتواند درنهایت یک دستگاه اسکلتی VR تمام بدن برسد. این گروه همچنین یک کیت توسعه‌دهندگان مخصوص این دستگاه برای موتور Unity فراهم می‌کند تا توسعه‌دهندگان بتوانند به اطلاعات خام جفت حس‌گرها و موتور هپتیک دسترسی پیدا کنند.

در حال حاضر این پروژه از هدف کمپین خود فاصله زیادی دارد.

منبع VRScout

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.