اخبار و نقد بازی و نرم‌افزار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، بررسی هدست های واقعیت مجازی oculus , htc vive , valve index , PSVR

HaptX در حال توسعه حس لامسه برای تمام بدن است

پس از دریافت تسهیلات 1 و نیم‌میلیون دلاری کمپانی HaptX به دنبال توسعه سیستم بازخورد لامسه‌ای تمام بدن است

شرکت HaptX که بیشتر به‌خاطر دستکش‌های صنعتی میکرو سیالی‌اش شناخته می‌شود، اخیراً قرارداد همکاری با دانشگاه فلوریدا و شرکت Virginia Tech امضا کرده که طبق این قرارداد تیم‌های تحقیقاتی این مراکز بر روی توسعه سیستم لامسة تمام بدنی کار خواهند کرد. تمامی این مسائل به لطف تحصیلات 5/1 میلیون دلاری که پایگاه تحقیقات ملی آمریکا (NSF) به آنها اهدا کرده میسر شده است.
HaptX
طراحی اولیه‌ای از سیستم لامسه تمام بدنی HaptX

هنگامی‌که در مورد واقعیت مجازی صحبت می‌کنیم، یکی از اهداف رؤیایی که به‌خصوص در فیلم‌ها به آن اشاره می‌شود، درگیرشدن تمام بدن است، جایی که احساسات دیجیتال در زندگی واقعی نیز حس می‌شوند؛ از یک‌دست دادن ساده گرفته تا مشت زدن. هدف اصلی تیم توسعه‌دهنده این است که تکنولوژی میکرو سیال خود را در یک اسکلت خارجی رباتیک به کار ببرد.
این تسهیلات بخشی از یک پروژه چهارساله به نام ForceBot است که از محل “ابتکار عمل رباتیک ملی” مؤسسه NSF تأمین شده است. هدف این است که اشیاء مجازی با سطح استثنایی از واقعیت برای برخی از کارها در محیط‌های مجازی شبیه‌سازی شوند. این بازخورد به کاربران اجازه می‌دهد تا شکل، وزن و بافت اشیاء دیجیتال را حس کنند، به طور طبیعی به روی زمین مجازی حرکت کنند، و همین‌طور قادرند که با استفاده از آواتارهای رباتیک اشیاء را دست‌کاری کنند.
به گفته دکتر Alexander Leonessa مدیر سرمایه‌گذاری دانشگاه ویرجینیا “ForceBot دانش ما را در زمینه‌های واقعیت مجازی، کنترل رباتیک، بازخوردهای سنسوری، ارگونومی و حوزه‌های فاکتورهای احساسات انسانی افزایش می‌دهد. ما بسیار هیجان‌زده‌ایم تا سیستمی خلق کنیم که تا غوطه‌وری بازیکنان بازی‌های واقعیت مجازی را در بازی‌هایی که نیاز به تمرکز بر روی حرکات بدن را دارند مانند ورزش‌ها، تمرینات مهارت‌های صنعتی، بازخورد سریع و بسیاری مثال‌های دیگر را افزایش دهیم.”
HaptX
به گفته Jake Rubin مؤسس و مدیر ارشد اجرایی Haptx: “از زمان تأسیس HaptX تابه‌حال، ما پیش‌بینی طراحی یک سیستم لامسه تمام بدن و واقع‌گرایانه را کرده بودیم. ما مفتخریم که در این پروژه برای ساخت یک سیستم واقع‌گرایانه تمام بدن و فعل و انفعالی و رسیدن به درک کامل‌تری از هدف اصلی کمپانی با NSF و دانشگاه ویرجینیا همکاری می‌کنیم.”
چند سال طول می‌کشد تا ما بتوانیم مثل سبک زندگی که در فیلم ‘Ready Player One’ نشان‌داده‌شده بود زندگی کنیم اما این نوع از تحقیقات قدم‌رو به جلویی به سمت این آیندهِ ممکن است. برای مثال با تکنولوژی موجود حال حاضر، محصول‌هایی مانند سیستم TactSuit شرکت Bhaptics یا Teslasuit موجودند.

منبع VR Focus

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.