اخبار و نقد بازی و نرم‌افزار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، بررسی هدست های واقعیت مجازی oculus , htc vive , valve index , PSVR

FingerTrak ،راه‌حلی برای ردیابی دست

این مچ‌بند با چهار حسگر حرارتی برای ردیابی دست با جزییات قابل‌توجه، راه امیدبخشی است

افراد گروه SciFi Lab دانشگاه Cornell (واقع در ایالت New York) به کمک دانشگاه Wisconsin-Madison (واقع در ایالت Wisconsin)، دستگاه دستگاهی به نام FingerTrak را تولید کرده‌اند که با استفاده از چهار دوربین حرارتی کوچک (۳/۹ میلی‌متر)، تجربه دقیق‌تری از ردیابی دست در واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ارائه می‌دهد.

دستگاه FingerTrak ، مانند یک نمونه اولیه از وب شوتر اسپایدرمن می‌ماند. با این تفاوت که این دستگاه بجای شلیک تار، حرکت‌های دست شما ضبط و با استفاده از یک دستگاه Raspberry Pi این اطلاعات را به یک رایانه انتقال می‌دهد. بعدازآن رایانه برنامه‌ای را اجرا می‌کند که توانایی تشخیص ۲۰ نوع حالت دست را دارد.

هرکدام از این دوربین‌ها حرکات بالا، پایین، راست و چپ دست را دنبال می‌کند و در لحظه این چهار تصویر را باهم در یک تصویر حرارتی ترکیب می‌کند. از آنجایی FingerTrak از تصاویر حرارتی برای ردیابی حرکات دست استفاده می‌کند، نسبت به Leap Motion Controller، Oculus Quests و امثال آن دقیق‌تر عمل می‌کند.
SciFi Lab برای معرفی سرمایه‌گذاری خود، یک white paper (منظور اسنادی است که نحوه کار دستگاه را توضیح می‌دهند) به همراه ویدئویی که در آن جزییات ردیابی دست توسط دوربین‌های حرارتی توضیح داده می‌شود، را منتشر کردند. در این ویدئو، شما می‌توانید دیدگاه کاربر را در چندین عمل روزانه مثل نوشتن، بلند کردن گوشی موبایل و غیره، را مشاهده کنید.
FingerTrak
حتی جزئی‌ترین حرکات دست هم قابل‌ردیابی هستند. این دوربین‌های حرارتی وضوح پایین (۳۲ در ۲۴) می‌توانند با ضبط و ارزیابی قسمت خالی حالت دست شمارا تخمین بزند.
در این ویدئو شما می‌توانید نحوه کنترل یکدست روباتیک را با این دستگاه ببینید. همان‌طور که کاربر دست خود باز و بسته می‌کند، دست روباتیک در همان لحظه این حرکات را تکرار می‌کند. این‌گونه فناوری می‌توانند در شرایط متفاوتی مثل، خنثی کردن بمب، کاوش محیط‌های خطرناک و یا انجام کار‌های روزانه خانه به‌صورت دورادور، به کار بیایند.
FingerTrak
بااین‌حال به گفته SciFi Lab، این دستگاه هنوز کار زیادی برای رسیدن به مرحله تولید انبوه دارد. FingerTrak مانند دیگر فناوری‌های ردیاب دست واقعیت مجازی، شامل بازخورد هیپتیکی نمی‌شود. این کمبود باعث می‌شود قابلیت «حس کردن» دنیا مجازی به آن شکل که باید، به چشم نیاید. یکی دیگر از مشکلات FingerTrak ارور زاویه‌ای است که بین ۶/۴۶ تا ۸/۰۶ درجه نوسان دارد، شاید این مقدار به چشم نیاید ولی در کار‌های حساس مثل خنثی کردن بمب نقش مهمی را برای انفجار، ایفا می‌کند.گروه SciFi Lab کار خود را در UBICOMP ISWC 2020 به نمایش می‌گذارد.
برای دنبال کردن اخبار واقعیت افزوده و مجازی با XRMag همراه باشید.

منبع VRScout

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.