اخبار و نقد بازی و نرم‌افزار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، بررسی هدست های واقعیت مجازی oculus , htc vive , valve index , PSVR

کنترلر Etee ؛ نسل بعدی کنترلرهای واقعیت مجازی

کمپین ایتی (Etee) برای دسته‌ی ردیاب انگشت به همراه ردیاب واقعیت مجازی اِستیم (SteamVR) در سایت کیک‌استارتر (Kickstarter) راه‌اندازی می‌شود

استارت‌آپ سخت‌افزاری واقع در لندنِ TG0 یک کمپین جمع سپاری مالی را در کیک‌استارتر برای نسخه‌ی توسعه دهنگان ایتی (Etee dev kit) راه‌اندازی کرده است، یک دسته‌ی واقعیت مجازی که با ردیاب واقعیت مجازی استیم درهم‌آمیخته شده است. TG0 طرح این دسته‌ی بدون دکمه و ردیاب انگشت را به‌عنوان جاذبه‌ی اصلی آن در نظر دارد.

TG0 کمپین ایتی در کیک‌استارتر را به امید جمع‌آوری 45900 یورو (تقریباً برابر با 56000 دلار) برای بسته‌ی لوازم توسعه‌ی دسته‌ی واقعیت مجازی‌اش راه‌اندازی کرد. بسته‌ی لوازم توسعه‌ی ایتی در دو نسخه عرضه خواهد شد: یکی با ردیاب 3DOF باقیمت پایه‌ای 200 یورو (تقریباً برابر با 265 دلار) برای یک جفت دسته و دیگری با ردیاب واقعیت مجازی استیم 6DOF باقیمت پایه‌ای 240 یورو (تقریباً 315 دلار) برای یک جفت دسته. بازه‌ای از رده‌های برتر با خصوصیت‌های ویژه‌ی بیشتری هم در دسترس است که نسخه‌ای با حسگرهای لمسی پیشرفته و یک نسخه‌ی دیگر با بدنه‌ی شفاف جذابی را شامل می‌شود.

TG0 بر اساس یک کار تحقیقاتی که برای هر گیمر واقعیت مجازی کاملاً اشتباه به نظر می‌رسد، گفته است: «دکمه‌ها خیلی قدیمی شده‌اند» و برای طرح بدون اهرمک، بدون ماشه و بدون دکمه‌ی دسته‌ی ایتی در کنار حسگر انگشت که به گفته‌ی این شرکت مجاورت، لمس و فشار را تشخیص می‌دهد، به‌عنوان هدف فروش عمده‌اش مشتری جلب می‌کند.

این در تضاد با مابقی صنعت واقعیت مجازی است که همیشه حول دسته‌های واقعیت مجازی و بازی‌هایی بوده است که از دکمه‌ها، ماشه‌ها و اهرمک‌ها به‌عنوان تعاملات کلیدی بازی استفاده می‌کنند. TG0 می‌گوید ایتی از حرکاتی پشتیبانی می‌کند که می‌توانند به‌جای کارکرد دکمه‌ها استفاده شوند.

درحالی‌که حذف وابستگی به دسته‌های دوگانه روی کاغذ عالی به نظر می‌رسد، در عمل ثابت‌شده که این امر در فضای بازی واقعیت مجازی به خاطر نیاز به داده‌های دقیق و بسیار قابل‌اتکا مسئله‌ای دشوار است.

اما بازی واقعیت مجازی تنها زمینه‌ای نیست که این شرکت دارد در آن برای دسته‌های ایتی خود مشتری جلب می‌کند. این دسته‌ها به‌عنوان یک بسته‌ی توسعه می‌توانند برای هر برنامه‌ای که داده‌های حرکتی برایش مفید است، استفاده شوند. حقیقتاً محتوای واقعیت مجازی که نیازمند دقت مضاعف تجربیات دشوار بازی – مانند تمرین، هنر، درمان، کنترل از راه دور و موارد دیگر نباشد، قطعاً می‌تواند ایتی را به‌عنوان ابزاری نوآورانه‌تر از دسته‌ی واقعیت مجازی پوشیده از دکمه‌ها، ماشه‌ها و اهرم‌های ناآشنا برای داده به کار ببرد. همین حرف را در مورد ویژگی ردیاب دست آزمایشی اوکولوس کوئِست (Oculus Quest) هم زدیم (که آن هم فاقد دکمه، ماشه و اهرم است).

گرچه دسته‌های ایتی در این مرحله یک بسته‌ی توسعه هستند اما به لطف ادغام با سیستم داده‌ی واقعیت مجازی استیم، این دسته‌ها باید در همان ابتدا از نظر فنی با بازی‌های واقعیت مجازی استیم سازگار باشند؛ البته انتظار داریم با توجه به ضرورت واگذاری کارکرد دکمه‌ها و دیگر کنترل‌ها به داده‌های ویژه‌ی ایتی، این الحاقات سفارشی را برای بازی‌های زیادی آزمایش کنیم تا به جایی برسیم که بشود واقعاً با این دسته‌ها بازی را پیش برد.

TG0 می‌گوید افرادی که از این دسته‌ها استفاده می‌کنند، می‌توانند در حالت استفاده‌ی پیوسته توقع عمر باتری شش‌ساعته و در حالت آماده‌باش، توقع عمر باتری چهارده‌ساعته را داشته باشند. همچنین اینکه نسخه‌ی 3DOF دسته 75 گرم و نسخه‌ی ردیاب واقعیت مجازی استیم 120 گرم وزن دارد.

کمپین جمع سپاری مالی ایتی در سایت کیک‌استارتر تا یازدهم ماه مه (22 اردیبهشت) ادامه دارد و شرکت توقع دارد دسته‌های اولیه در دسامبر 2020 (آذر 1399) بار کشتی شوند.

منبع RoadToVR

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.