اخبار و نقد بازی و نرم‌افزار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، بررسی هدست های واقعیت مجازی oculus , htc vive , valve index , PSVR

Blender از VR پشتیبانی خواهد کرد

ابزار مدل‌سازی‌ و انیمیشن‌سازی Blender در به‌روزرسانی بعدی از VR پشتیانی خواهد کرد

Blender که یک ابزار محبوب مدل‌سازی و انیمیشن‌سازی منبع آزاد است، در به‌روزرسانی بعدی خود و با رابط برنامه کاربردی OpenXR به برنامه خود پشتیبانی از VR را اضافه می‌کند. با این ویژگی که در آینده منتشر می‌شود، کاربران می‌توانند از حس سه‌بعدی خود برای بررسی مدل‌ها در مقیاس‌های مختلف استفاده کنند.

نسخه بعدی Blender نسخه 2.83 خواهد بود که در اوایل خرداد منتشر خواهد شد. شرکت این برنامه اعلام کرد که نسخه بعد، شامل اولین پشتیبانی‌ها از VR در این برنامه خواهد بود. این پشتیبانی از VR با رابط برنامه کاربردی OpenXR فراهم می‌شود، که به برنامه اجازه می‌دهد با هر هدستی که از OpenXR حمایت می‌کند (این برنامه از طیف زیادی از هدست‌ها حمایت می‌کند، اما هنوز در مراحل اولیه پردازش برای هدست‌های شخصی است)، ارتباط برقرار کند.

توئیت Louis du Mont یکی از هنرمندان دیجیتال:

در حال امتحان مدل VR برنامه Blender که با افزونه‌ای در نسخه 2.83 اضافه خواهد شد.

در ابتدا، پشتیبانی VR برنامه Blender فقط به شما اجازه «بازرسی صحنه» را می‌دهد، منظور این است که کاربران می‌توانند ساخته‌های خود را در مقیاس‌های مختلف بررسی کنند. افرادی که از Blender برای ساخت انیمیشن و جهت استفاده در VR استفاده می‌کنند، می‌توانند با بررسی ساخته‌ خود در هدست قبل واردکردن آن به موتور بازی خود، کار خود را ساده‌تر کنند.

انتظار می‌رود که ویژگی‌های VR بیشتری در‌ آینده اضافه شود. سال گذشته یکی از توسعه‌دهندگان Blender گفت:

ما یک گروه شگفت‌انگیز از افراد داریم که به کار بر روی XR علاقه‌مند هستند

ازآنجایی‌که Blender یک نرم‌افزار پیچیده است، بعید است که بتواند در VR به‌صورت کاملاً عملکردی واقع شود، بااین‌حال ممکن است که کاربران بتوانند در آینده، اشیاء را در حال VR تکان دهند، یا حتی مدل‌سازی‌های سطحی انجام دهند و در راستای بررسی انیمیشن با اشیاء خیمه‌شب‌بازی کنند.

به‌هرحال، قبل انتشار رسمی پشتیبانی VR برنامه، شخصی بانام MARUI یک افزونه ثالث Blender XR منتشر کرده بود، که به کاربر اجازه ارتباط با برنامه در فضای VR را می‌داد. بااین‌حال، یک پشتیبانی رسمی مخصوصاً از طریق OpenVR، می‌تواند اطمینان پشتیبانی از هدست‌های آینده را به کاربران بدهد.

منبع Road to VR

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.