اخبار و نقد بازی و نرم‌افزار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، بررسی هدست های واقعیت مجازی oculus , htc vive , valve index , PSVR

یک‌بار در Display.Land بسازید، هر جا که می‌خواهید استفاده کنید

بعد اندازه‌گیری دما AR Cloud توسط Ubiquity6 با سر انگشت پای خود در سال گذشته، امسال به‌طور کامل در وسط حوض این مبحث پرید.

در اواخر سال گذشته استارت‌آپی بانام Display.Land شروع به کار کرد، که شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن اسکن سه‌بعدی از مکان‌های واقعی بود. حال این شرکت استارت‌آپ خود را به استودیو Display.Land گسترش داده است.

این ابزار که اساس آن بر وب است، اشیاء سه‌بعدی دیجیتال را به همراه سطح یا اشیاء واقعی به یک فضای بازی مانند تبدیل می‌کند، تا یک تجربه ثابت و چند‌نفره همه‌جانبه به ارمغان بیاورد که توسعه‌دهنده‌ها بتوانند در آن با تلفن‌های هوشمند، دکستاپ و هدست‌های AR و VR فضای ترکیبی بسازند.

توسعه‌دهندگانی که علاقه‌مند هستند می‌توانند برای دسترسی اولیه (early access) به این پلتفرم می‌توانند در وب‌سایت استودیو Display.Land ثبت‌نام کنند. با مصاحبه Anjney Midha مدیر‌عامل Ubiquity6 با سایت خبری Next Reality، ایشان تأیید کردند که دسترسی آزمایشی به استودیو Display.Land در بهار سال 2020 عرضه‌شده و نسخه اصلی آن در تابستان آن عرضه خواهد شد.

این ابزار استودیو Display.Land شامل رابط بصری برنامه‌نویسی برای به وجود آوردن تجربه AR بر پایه مدل‌های سه‌بعدی که در پلتفرم Display.Land ثبت‌شده است، و قابلیت کدنویسی برای کسانی که با زبان‌های HTML و Javascript به‌خوبی آشنایی دارند. توسعه‌دهندگان می‌توانند از قالب‌های داخلی برای طراحی و چیدمان سطوح بازی ، اصلاح بافت‌های محیط گرفته‌شده استفاده کرده و عکس ، فیلم و اشیاء سه‌بعدی را به صحنه اضافه کنند. اسکریپت نویسی و اجزای سفارشی سازندگان را قادر می‌سازد منطق و گیم‌پلی را تغییر دهند. زمانی کار پروژه خود را تمام کردند می‌توانند آن را با استفاده از سرویس Provided Positioning (موقعیت‌یابی ارائه‌شده) در دنیا واقعی منتشر کنند.

ازآنجایی‌که دقت همسان‌های سه‌بعدی نسبت والد واقعی خود، سانتی‌متری است، محتوایی که در استودیو قرار داده‌شده است می‌تواند توسط چندین کاربر دقیقاً در همان مکان دیده شود. به‌طور مثال، اگر حلقه بسکتبال مجازی به پارک واقعی متصل شده باشد، کاربران تلفن همراه می‌توانند توپ‌های مجازی بسکتبال را به سمت پرت کنند، و هم‌زمان با آن کاربران مرورگر(browser) دکستاپی و هدست VR از راه دور در همین بازی شرکت کنند.

و ازآنجایی‌که پلتفرم در حال حاضر محدود به دسترسی اولیه است، ساختار اصلی قابل‌مشاهده است و گزینه حالت ویرایش در زمان انتشار اصلی در دسترس قرار خواهد گرفت. کاربران Display.Land می‌توانند یکی از اسکن‌های سه‌بعدی خود را باز کنند، و بعد از کلیک بر روی دکمه اشتراک‌گذاری لینک URL مدل را دریافت می‌کنند و می‌توانند آن لینک را در مرورگر دکستاپ باز کنند. و ازآنجا به بعد می‌توانند وارد سایت شده تا به حالت ویرایش دسترسی پیدا کنند، که در حال حاضر شامل همان امکانات (برش شئ، قرار دادن اشیاء مجازی، و اضافه کردن نوشته به صحنه) برنامه تلفن همراه می‌شود.

یکی مثال‌های ساده این دنیا‌های ویرایش شده SK8orDont است، که یک اسکیت پارک در سانفرانسیسکو است. همساز دیجیتالی این کاسه بتنی حال شامل ستاره‌ها، سکه‌ها، و دیگر اشیائی الهام گرفته‌شده از بازی‌های ویدئویی است.

مرحله بعد این پلتفرم پشتیبانی از بومی‌سازی محتوا مجازی در استودیو Display.Land و حالت AR در برنامه تلفن‌های هوشمند است که به کاربر اجازه می‌دهد تا محتوا مجازی را فضای فیزیکی خود مشاهده کنند. بااین‌حال، شرکت‌کنندگان در دسترسی اولیه استودیو ، دسترسی پیشرفته به این ویژگی‌ها دارند.

Niantic و 6D.ai (مشابه با اپل و گوگل با ابزارهای ARKit و ARCore خود) کیت نرم‌افزاری توسعه‌دهنده (SDK) خود را منتشر کرده است که اجازه استفاده از سیستم‌عامل cloud AR خود را به توسعه‌دهندگان می‌دهد.

در مقابل، Ubiquity6 مسیری مشابه مسیری که توسط اسنپ‌چت و فیس‌بوک ایجادشده، دنبال کرده است. اسکن سه‌بعدی Display.Land نه‌تنها به‌عنوان پلتفرمی برای ایجاد محتوا توسط کاربر عمل می‌کند، بلکه همساز دیجیتال مدل به مکانی برای استقرار ثابت محتوا و تجربه چند‌نفره آن تبدیل می‌کند. با توجه به پست وبلاگ Ubiquity6، کاربران Display.Land بیشتر ۹۲ هزار بار در ۱۴۲ مکان مختلف را اسکن کرده‌اند.

مانند استودیو Lens و Spark AR، Display.Land ابزار توسعه‌دهنده را برای پشتیبانی از کاربران جامعه این پلتفرم فراهم می‌کند.

هنوز زود است بگوییم که آیا رویکرد منحصربه‌فرد Ubiquity6 در رقابت فضا‌های ابری AR، مزیتی برای آن محسوب می‌شود، زیرا ویروس واگیردار “محتوای “AR تولیدشده توسط اسنپ‌چت و اینستاگرام، که نقطه مقابل محتوای برنامه‌های اجراشده در ARKit یا ARCore است، می‌تواند این نقطه قوت را فلج کند.

منبع Next Reality

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.