اخبار و نقد بازی و نرم‌افزار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، بررسی هدست های واقعیت مجازی oculus , htc vive , valve index , PSVR

پشتیبانی موتور Unity از پلتفرم OpenXR

پشتیبانی از این پلتفرم تا قبل از پایان سال 2020 به موتور Unity اضافه خواهد شد

زمانی که Khronos Group پلتفرم OpenXR (یک استاندارد رایگان که کار توسعه‌دهندگان واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را برای تولید محتوا بین پلتفرمی راحت‌تر می‌کند) را منتشر کرد، توسط شرکت‌های زیادی در صنعت واقعیت بسیط پشتیبانی شد که Epic Games، Microsoft، Oculus و Valve فقط تعدادی کمی از لیست پشتیبانی‌کنندگان این پلتفرم است. اخیراً Unity اعلام کرد با تمرکز بر روی «فراهم‌کردن بهترین تجربه برای توسعه دهنده‌هایی که از Unity استفاده می‌کنند» به‌زودی پشتیبانی پلتفرم OpenXR را به موتور خود اضافه خواهد کرد.
با این‌که Unity از مارچ 2019 (اواخر سال ۹۷) به‌صورت عمومی از این پلتفرم حمایت کرده و فعالانه به گسترش آن کمک کرد، هنوز پشتیبانی OpenXR را به Unity اضافه نکرده و زمان آن را هم مشخص نکرده بود (موتور Unity برای طراحی تعداد زیادی از برنامه‌ها و بازی‌های ویدئویی سه‌بعدی و همین‌طور در صنعت فیلم‌برداری و اتومبیل‌سازی استفاده می‌شود). برنامه‌های واقعیت بسیط مانند تجربه تعاملی موزیکال Pharos AR که متعلق به Childish Gambino می‌باشد، توسط موتور Unity توسعه داده شده است و هنوز نتوانسته برای تمام دستگاه‌های ممکن آماده شود. تمام هدست‌های PC VR، HoloLens 2 و هر دو پلتفرم Oculus از OpenXR پشتیبانی می‌کنند، توقع می‌رود این پلتفرم ستون فقرات بیشتر دستگاه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده آینده باشد.
به‌طورکلی پشتیبانی Unity از OpenXR به این معنی است که تعداد قابل‌توجهی از توسعه‌دهندگان می‌توانند محتوا واقعیت بسیط از قبل ساخته شده خود را به پلتفرم‌هایی که محبوب بودن خود را ثابت کرده‌اند، بیاورند و برنامه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده جدیدی با Unity توسعه دهند که عملاً بر روی هر دستگاه واقعیت بسیط اجرا می‌شود. بااین‌حال همان‌طور که Unity اخطار داده است به دلیل وجود «ترکیبات بی حدومرز» سخت‌افزارها و نرم‌افزارها، پیاده‌سازی پروژه‌ها بر روی هر پلتفرم لزوماً مانند پلتفرم‌های دیگر نیست در نتیجه نه می‌توان آن تست کرد و نه می‌توان ضمانت کرد که عملکرد پروژه بر روی تمام پلتفرم‌ها بهینه شده باشد.
در حال حاضر Unity بر روی پشتیبانی ران تایم شرکا OpenXR کار می‌کند و انتظار دارد تا پایان سال میلادی برای «بعضی» از پلتفرم‌های این شرکا پشتیبانی اولیه را فراهم کند. در مرحله بعدی که اوایل سال 2021 صورت می‌گیرد، در این زمان Unity به‌صورت مقدماتی OpenXR 1.0 را ارائه می‌دهد و بعد از آن باتوجه‌به مشکلات گزارش شده، نتایج آزمایشی به اشتراک گذاشته شده و تغییراتی که Khronos Group در استاندارد خود به وجود می‌آورند، پشتیبانی خود را بهبود می‌بخشد.

منبع Venture Beat

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.