حوزه واقعیت افزوده ، مجازی و ترکیبی

نگاهی به نمایشگاه GDF 2019

این رویداد فراتر از آنچه انتظار می‌رفت ، واقع شد

نگاهی اجمالی به نمایشگاه GDF  سال 2019 کره جنوبی

 

هرچند که آمریکا به عنوان قطب واقعیت مجازی[1] و واقعیت افزوده[2] شناخته می‌شود و در حقیقت هم بخش زیادی از اخبار در این حوزه از آمریکا منتشر می‌شود؛ اما کشوری که این فناوری را صمیمانه در آغوش گرفته، کره جنوبی است. در این ماه، شاهد برگزاری کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان[3] با حضور بیشینه هر دو صنعت واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بودیم.

با زمینه‌ای به نام “ورای تجربه” در 2019، کنفرانس GDF در صدد بوده تا به نوعی نگاه هنری داشته باشد، فناوری و جامعه ترکیب شده‌اند و رویداد، تمرکز بسیاری بر بحث‌های مربوط به پنل توسط شرکت‌های پیشرو در این زمینه داشت.

GDF امسال در مرکز آفرینش نوآوری‌های اقتصادی پانجیو جیونگی[4] برگزار شده و زمینه‌های بسیار بیشتری برای بازدید و به عمل رساندن برای شرکت‌کنندگان با تجربیاتی از قبیل آنچه بالاتر اشاره شد، داشته است. در بخش “ورای هنر”، بازدیدکنندگان می‌توانستند پروژه “درخت” را تجربه کنند. پروژه درخت واقعیت‌های وحشتناکی درباره جنگل‌زدایی در نواحی استوایی که در Viveport برای HTC Vive و Oculus Rift در دسترس است؛ را به طور برجسته به مخاطبان می‌نمایاند. یا در بخش دیگری، دنباله آردن[5] توسط مرکز مطالعات پنروز[6]، موضوعی که آن را آخرین بار حدودا در سال 2018 شنیده بودیم و برای اولین بار در جشنواره فیلم تریبکا[7] در سال 2017 مطرح شده بود ؛ را به بحث گذاشته است. با برجسته‌سازی برنده شدن جایزه آکادمی توسط بازیگری به نام آلیشیا ویکاندر[8]، این موضوع دو بخشی، یک داستان با ژانر بعد از آخرالزمانی مربوط به سن بلوغ[9] است.

در بخش “ورای فناوری”، واقعیت مجازی بایوفلاک[10] دیده می‌شد که یک قطعه تعاملی است که زیست سنجی در زمان واقعی را برای خلق تجربه، ترکیب می‌کند. بعد از آن، هبوط گابریل بارشیا-کلومبو[11]، یک اثر هنری واقعیت افزوده و سری مجسمه‌سازی برای تست آواتارها و حضور رو به رشد آن‌ها در زندگی مدرن قرار داشتند.

در “ورای جامعه” شما مثال ‌های استودیوهای فلیکس و پاول[12] را با حضور کاوشگران فضایی داشتید: نیو داون[13] که یک سریال سینمایی دو قسمتی است که آموزش‌ها و فناوری که هر فضانورد برای استخدام باید پشت سر بگذارد را برجسته می‌سازد. این استودیو همینطور، “سفر در زمان سیاه[14]” که یک مستند 20 دقیقه‌ای با تمرکز بر تاریخ طولانی‌مدت جنبش محدود سیاه‌پوستان آمریکایی است را روی پرده داشت. ارائه یکی از تجربه‌های بازی ویدیویی، شرکت اِراند افکت[15] از کره جنوبی با نمایش تعاملی واقعیت مجازی/واقعیت افزوده بود که یک عنوان عکاسی واقعیت افزوده طراحی شده برای کودکان است.

 

 

[1] Virtual Reality

[2] Augmented Reality

[3] Global Developers Conference

[4] Pangyo Gyeonggi

[5] Arden`s Wake

[6] Penrose Center

[7] Tribeca Film Festival

[8] Alicia Vikander

[9] Coming-of-age story

[10] BioFlockVR

[11] Gabriel Barcia-Colombo`s Descent

[12] Felix & Paul Studios

[13] New Dawn

[14] Traveling While Black

[15] Around Effect

منبع VRfocus

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.