اخبار و نقد بازی و نرم‌افزار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، بررسی هدست های واقعیت مجازی oculus , htc vive , valve index , PSVR

نقد و بررسی بازی In Death: Unchained

نسخه اول In Death که توسط استودیو Solfar Studios ساخته‌شده بود، یک بازی اعتیادآور بود که شما را برای یک مبارزه ابدی در مقابل تعداد غیرقابل‌شمارشی از دشمنان قرار می‌داد. بازی In Death در فضایی محاصره‌شده توسط دیوار‌های سنگی و پرشده از مه‌های سفید صورت می‌گیرد، که مملو است از انواع موجوداتی که می‌توانید به آن فکر کنید. حالا این عنوان توسط استودیو Superbright و اسم جدید In Death: Unchained برای هدست Oculus Quest منتشرشده است. و سؤال اینجاست چه چیزی در این بازی تغییر کرده و چه چیزی همان‌گونه باقی‌مانده است؟
In Deathمانند تمام عنوان‌های دیگر رایانه‌های شخصی که برای هدست‌های مستقل واقعیت مجازی منتشرشده‌اند، اولین تغییر بزرگ قابل‌مشاهده کیفیت بصری بازی است. زمانی شروع به بازی می‌کنید به‌جز جزئیات کیفیتی که از In Death Unchained حذف‌شده است تغییر عظیم دیگری احساس نمی‌کنید، شوالیه‌های تمپلار هنوز سهمگین به نظر می‌رسند و راهبانی که صورتشان معلوم نیست هنوز خرقه‌های قهوه‌ای خود را بر تن دارند.
شاید In Death Unchained به‌اندازه نسخه قبلی از کیفیت زیادی بهره‌مند نیست ولی مکانیسم اصلی گیم‌پلی هنوز همان است. این مکانیسم شامل یک کمان و یا (اگر امتیازات خود را جمع کنید) یک کمان صلیبی (crossbow) می‌شود. این انتخاب کاملاً شخصی است، زیرا بااینکه استفاده از کمان سخت‌تر است ولی در فاصله‌های زیاد دقیق‌تر عمل می‌کند و از طرف دیگر استفاده از کمان صلبی راحت‌تر است و درزمانی که با جمعیت زیادی در نزدیکی خود مواجه می‌شوید خیلی مفید واقع می‌شود. هر دو از یک نوع شاخه به‌روزرسانی پیکان استفاده می‌کنند پس انتخاب بین این دو نوع مدل خیلی سخت نیست.
هرکدام از این سلاح‌ها را که انتخاب کنید تبدیل به بهترین دوست شما می‌شوند زیرا هیچ‌گونه اسلحه دیگری و فهرست موجودی در بازی In Death وجود ندارند، شما با اسلحه انتخابی خود وارد منطقه می‌شوید و شروع به کشتار می‌کنید. آگاه باشید که در بازی In Death: Unchained بعد از مرگ به نسخه آغازین برمی‌گردید، درواقع مانند خیلی از بازی‌های دیگر در این سبک، «تکرار» هسته اصلی بازی است. شما فقط می‌توانید تعداد مشخصی از ضربه‌ها را قبل از مرگ تحمل‌کنید، بعدازآن دوباره به قبرستان برمی‌گردید و بعد از ارتقا وسایل خود همان مسیر را در پیش می‌گیرید. این پروسه تکرار به شما اجازه می‌دهد ارتقا‌های جدیدی در بازی آزاد کنید که در ماجراجویی پیشرو به شما کمک می‌کند. اما هرچه شما بیشتر ارتقا پیدا می‌کنید، دشمنان شما هم بیشتر می‌شوند و حتی جدیدتر می‌شوند.
In Deathبه همین دلیل بازی In Death: Unchained برای همگان مناسب نیست، زیرا در این تجربه تک‌نفره شما باید برای مقداری کمی پیشرفت بار‌ها از مکان‌های تکراری عبور کنید. این عنوان یک بازی ویدئویی است که به‌خوبی با هدست Oculus Quest وقف‌شده است، و بدون وجود سیم‌هایی که شما را به رایانه شخصی متصل می‌کند می‌توانید خیلی بهتر پیکان‌هایی که به سمتتان می‌آید را جاخالی دهید و همین‌طور هنگام حمله کردن بهتر مانور دهید.
هم در نسخه In Death: Unchained و هم نسخه اصلی حرکت به‌صورت تل پورت و با استفاده از یک پیکان مخصوص انجام می‌شود، به این صورت که شما پیکان را به سمت زمین مکان موردنظر پرتاب می‌کنید و بعد از برخورد شما به آنجا انتقال پیدا می‌کنید. این مکانیسم تل پورت یکی از بهترین‌ها است، که به شما این آزادی را می‌دهد که به‌سرعت در فاصله‌های دور و نزدیک ظاهر شوید. اما بعضی‌اوقات زمان کافی برای استفاده از این مکانیسم ندارید، در این مواقع می‌توانید از تکه‌های کریستال استفاده کنید که مقدار خیلی کوتاهی شما را جابه‌جا می‌کند و به شما اجازه می‌دهد از خطر پیکان‌هایی که به سمت شما می‌آید، فرار کنید.
بااین‌حال در بعضی از مواقع هر دو این سیستم‌ها دردسر واقع می‌شوند. زمانی با یکی از غول‌های بازی یا گله‌ای از دشمنان مواجه می‌شود، پرت کردن یک پیکان یا پرت کردن یک تیکه کریستال (که با دستی که زه را می‌کشد، انجام می‌شود)، نمی‌تواند آن‌جور که باید به شما کمک کند. خوشبختانه، کسانی که فضای حرکت کردن را دارند می‌توانند با راه رفتن در واقعیت در دنیا مجازی حرکت کنند، که با مکانیسم‌های قبلی خیلی متفاوت است. در این حالت زمانی که با گروهی از دشمنان روبه‌رو می‌شوید، شما می‌توانید کمان به دست حرکت کنید و هم‌زمان به دشمنان خود حمله کنید.
In Deathکسانی که نسخه اصلی را بازی کرده‌اند در بازی In Death: Unchained به‌جز آزادی حرکت بیشتر، تفاوت زیادی احساس نخواهند کرد. ولی اگر شما تازه با این فرانچایز آشنا شده‌اید و از بازی تیرکمانی مانند Apex Construct خوشتان آمده است، از این بازی چشم‌پوشی نکنید. این بازی هیچ‌گونه خط داستانی و شخصیت‌پردازی ندارد، در عوض یک گیم‌پلی ساده تفننی دارد که در لحظه لذت‌بخش است.

منبع VR Focus

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.