حوزه واقعیت افزوده ، مجازی و ترکیبی

فیسبوک دنیای واقعی را به دنیای مجازی می‌آورد

فیس­بوک با ایجاد یک نسخه دیجیتالی از دنیای واقعی، ساخت یک هدست واقعیت افزوده (AR) را آغاز کرده است.

فیس­بوک با ایجاد یک نسخه دیجیتالی از دنیای واقعی، ساخت یک هدست واقعیت افزوده (AR) را آغاز کرده است.

در همایش Oculus Connect 6، فیس‌بوک اعلام کرد که قصد دارد یک هدست واقعیت افزوده (AR) متمرکز بر مصرف‌کننده (Consumer-focused) را توسعه دهد. باوجودآنکه شرکت فیس‌بوک آماده نبود تا در مورد این محصول صحبت کند، اما آن­ها اعلام کردند که تمرکزشان در ابتدا بر روی ایجاد نسخه­‌ای از دنیای واقعی است که LiveMaps نام دارد.

فیس‌بوک تصریح کرد: «ما در حال ساخت یک هدست AR هستیم.» این موضوعی است که مدتی پیش کم­‌و­بیش فاش شده بود، اما اکنون این شرکت در مورد اقدامات جدی خود برای دستیابی به آن سخن می­گوید.

فیس‌بوک بیان می­دارد که به­‌منظور ارائه چشم‌اندازی از درهم‌شکستن سد بین دنیای واقعی و دیجیتال، آن­ها ابتدا به یک نسخه دیجیتالی از جهان واقعی نیاز دارند که به­عنوان مبنایی جهت درک واقعیت و تعامل با آن توسط هدست واقعیت افزوده به کار رود.

فیس‌بوک این نسخه دیجیتالی از دنیای واقعی را LiveMaps نامیده و آن را «نمایشی چندلایه از جهان» می‌داند که داده‌های جمع‌سپاری‌شده (Crowdsource:  برون‌سپاری وظایف به یک گروه از مردم به‌جای موظف کردن یک کارمند یا پیمانکار به انجام آن وظایف) را به‌صورت لحظه‌ای از دستگاه‌های متصل دریافت خواهد کرد تا همواره تصویری به­روز از دنیای واقعی ارائه دهد.

این فرآیند تنها به ردیابی موقعیت مکانی یک دستگاه در فضای فیزیکی محدود نشده (اگرچه مطمئناً بخش مهمی از آن خواهد بود) و بنیانی جامع را برای دستگاه‌های واقعیت افزوده پی‌ریزی می­کند تا آن­ها را قادر سازد که دنیای ما را درک نموده و آن را به­‌صورت دیجیتالی تغییر دهند.

فیس‌بوک اولین شرکتی نخواهد بود که روی این موضوع که از آن با عنوان «ابر AR» یا «جهان آینه­» نیز یاد می‌شود، کار خواهد کرد. بین پیشگامان حوزه AR تفاهم گسترده­ای وجود دارد که چنین بنیانی برای تصویر AR رایج که بیش از یک دهه است که در ویدیوهای مفهومی (Concept video) مشاهده می­شود، ضروری است.

 

نظر شما در رابطه با فناوری جدید فیسبوک چیست؟

منبع RoadToVR

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.