اخبار و نقد بازی و نرم‌افزار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، بررسی هدست های واقعیت مجازی oculus , htc vive , valve index , PSVR

فقط 10 سال با استفاده از واقعیت افزوده در زندگی روزانه فاصله داریم

گزارش تحقیقاتی واقعیت افزوده Arm نشانگر علاقه مثبت مصرف کننده است، ما فقط 10 سال با استفاده از واقعیت افزوده در زندگی روزانه فاصله داریم

کسانی که هر روز عینک می زننند علاقه بیشتری نشان می دهند

واقعیت افزوده (AR) هنوز نتوانسته است آرزوهایی را که بسیاری از توسعه دهندگان برای این فناوری دارند برآورده سازد، زیرا دستگاه های رده بالا مانند HoloLens 2 و Magic Leap 1 مایکروسافت هنوز نسبتاً حجیم اند  و مطمئناً شیک نیستند.

در حالی که واقعیت افزوده مبتنی بر تلفن های هوشمند مصرف کننده محدودیت های خاص خود را دارد. هسته IP نیمه رسانای انگلیسی و شرکت نرم افزاری IoT به نام Arm اخیراً گزارشی در مورد آینده AR، علاقه مصرف کننده به این فناوری و آنچه باید برای پذیرش گسترده آن اتفاق افتد، دادند.

در حقیقت مصرف کنندگان آن چنان مخالفتی با واقعیت افزوده ندارند، در واقع به لطف تلاش های فعلی، دیدگاه های مثبت زیادی هم برای AR موبایلی و هم مبتنی بر عینک، نسبت به این فناوری وجود دارد.

این گزارش عمدتا به واقعیت افزوده مبتنی بر عینک می پردازد، چرا که به علاقه مشتری نسبت به عینک روزانه واقعیت افزوده به عنوان یک وسیله جدا و مستقل می نگرد، چیزی که دستیابی به آن از نظر مهندسی دشوارتر، اتصالات خارجی – چه به دستگاه تلفن همراه و چه باتری، واحد پردازنده نیاز دارد، مانند Nreal.

58 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که به احتمال خیلی زیاد دستگاه های واقعیت افزوده ای را که برای کارایی روزمره طراحی شده می خرند، در حالی که این درصد برای استفاده با اتصال سیمی به 47% کاهش یافت.

تمایل مصرف کنندگان در اسفاده از چه مواردی است؟

طراحی سخت افزار ها به شدت وابسته به تمایل مصرف کنندگان به استفاده از این دستگاه ها است. در وهله اول نیاز مصرف کنندگان به دلایل محکم‌تری مانند سرگرمی های تعاملی و راهنمایی برای انجام کارهای روزمره مانند آشپزی بسیار برجسته بودند اما ترجمه زبان ها در صدر آرا قرار داشتند (56% از پاسخ دهندگان). برنامه های مانند Google Translate هم اکنون نیز با فناوری واقعیت افزوده برای ترجمه نشانه یا منو ها کاربرد دارند. حال ساخت این مورد به صورت عینک می تواند مزیتی برای کسانی که عاشق سفر هستند باشد (البته وقتی همه بتوانند سفر کنند).

اولویت یا ترجیحات در بین زنان و مردان چگونه است؟

وقتی صحبت از ترجیحات بین زنان و مردان به میان می آید، مشخص شد که زنان بیشتر از مردان علاقه‌مند به استفاده از واقعیت افزوده برای آسانتر کردن زندگی هستند. از طرف دیگر، مردان به سادگی جذب فناوری های جدید می شدند و به پتانسیل بازی علاقه مند بودند.

با کمال تعجب، کسانی که مجبور بودند عینک معمولی استفاده کنند علاقه بیشتری به نسخه واقعیت افزوده نشان دادند، اما این تفاوت با سایرین خیلی زیاد نبود. بالاترین رده علاقه (67%)، مربوط به کاربران دچار دوربینی بود ولی این درصد در کسانی که هیچ عینکی برای اختلال دید استفاده نمی‌‎کنند به 53% تقلیل یافت.

گروه‌های سنی چه می‌گویند؟

در مورد گروه‌های سنی، یک سری مشترکات مورد انتظار رخ می دهد. گروه سنی 16 الی24 سال، بیشترین و رده سنی 55-64 سال کمترین پاسخ مثبت را نسبت به استفاده از واقعیت افزوده نشان دادند (به ترتیب 79% و 45%).

در این گزارش همچنین آمده است که خوشحالی بیشتر نسل جوان واقعاً از این است که می توانند به تلفن های هوشمند خود متصل باشند در حالی که هر گروه سنی بعدی علاقه بیشتری به استفاده از واقعیت افزوده صرفاً جهت آسانتر کردن کارها نشان دادند.

مطمئنا واقعیت افزوده آینده ای با شرکت های بزرگی مانند فیس بوک، مایکروسافت و اپل خواهد داشت و همه در جهت دستیابی به اهداف مشابه و متصلی به پیش می روند.

Arm انتظار دارد که این اتفاق در ده سال آینده رخ دهد. این که چگونه این اتفاق خواهد افتاد، یک سوال کاملاً متفاوت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.