سلبریتی های فیلم، موسیقی و ورزش یازده میلیون دلار در سندباکس وی آر سرمایه گذاری می کنند
برای دههها صنعت فیلم و سرگرمی به ما کمک کردهاند دنیاهای ناشناخته را تجسم و تصور کنیم. حال با تکامل سرگرمیهای مبتنی بر مکان (location based entertainment) شرکتهای فعال در زمینه LBE مانند The Void،Zero Latency، ILMxLAB، Dreamscape Immersiv و Spaces در حال شکل دادن آیندهی سرگرمیهای واقعیت مجازی هستند.
Sandbox VR، یک استارتاپ سرگرمیهای واقعیت مجازی مبتنی بر مکان است که بهتازگی در اوایل امسال موفق شد مقدار 680 میلیون دلار در یک دور سرمایهگذاری سری A به رهبری اندرسن هورویتز (Andreessen Horowitz) جذب سرمایه کند.
طی تازهترین دور استراتژیک، به رهبری دیوید ساکس(David Sacks) از کرافت ونچرز(Craft Ventures) و سرمایهگذاری فرهنگیِ اندرسن هوروویتز، یازده میلیون سرمایه (فاندینگ) دیگر بهوسیله فیلمهای آیندهنگر، موسیقی و همینطور سلبریتیهایی چون جاستین تیمبرلیک، کیتی پری، اورلاندو بلوم، ویل اسمیت، کوین دورانت، هوندا کیسوکه و دیگران جذب شد.
به گفتهی استیو ژائو مؤسس و مدیرعامل سندباکس وی آر: «ما بهشدت مفتخریم که بتوانیم با بعضی از بااستعدادترین و اثرگذارترین هنرمندان، ورزشکاران و بازیگران در دنیا همکاری کنیم. حمایت آنها رأی اعتمادی است به اینکه پلتفرم ما زمانی خواهد توانست به رسانهای جدید برای آیندهی ورزش، موسیقی و داستانسرایی تبدیل شود.»
فنآوری پیشرو و تجربهها
پیشبینیشده است که تا سال 2023 LBE (سرگرمیهای مبتنی بر مکان) یازده درصد صنعت واقعیت مجازی را تشکیل خواهد داد. اینیکی از دلایل اصلی موفقیت فرمت هایپر ریالیتی تا به امروز بوده است. باوجوداینکه فنآوری واقعیت مجازی مدرن حدوداً سه سال است که مورداستفاده قرارگرفته، هدستها هنوز گران هستند و محتوای باکیفیت کمیاب. درنتیجه بازار واقعیت مجازی خانگی به نسبت کوچک مانده است.
با فنآوری موشن کپچرِ کامل حرکات بدنِ سندباکس وی آر، کاربرها میتوانند به تجربهی واقعیت مجازی بهبودیافتهای دست بایند که تجربه آن در خانه تقریباً غیرممکن است. با این فنآوری نهتنها کاربران میتوانند در محیط اطرافشان حرکت کنند بلکه به خاطر وجود ترکیبی از فنآوری بازخورد لمسی و دیگر عناصر بهبود غوطهوری(immersion)، میتوانند دنیای اطرافشان را حس کنند.
محتوای سندباکس وی آر الآن شامل: UFL،Amber Sky2088، Star Trek: Discovery، Deadwood Mansion و Curse Of Davy Jones میشود.
برخورد هالووین و تجربهی غوطهوری
ما با زای اورتیز (Zai Ortiz) مدیر نوآوری هالیوود که به بازیسازی روی آورده و مغز متفکر پشت هولوگرامهای سیستم J.A.R.V.I.S؛ که به همراه با رابط کاربری (UI) آیندهنگر آیرون من، به نمادی بصری برای فیلمهای مارول تبدیلشده است. حدود بیست سال است که زای با ساخت جلوههای بصری نشان داده است دنیا میتواند در آینده چگونه باشد. حال او دارد از همان استعدادها استفاده میکند تا همان آینده را به واقعیت بدل کند.
به گفته اورتیز: «با ظهور سرگرمیهای مبتنی بر مکان و پیشرفت سریع فنّاوری در زمینههای واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR)، هوش مصنوعی (AI)، یادگیری ماشین و رباتیک، گروه ما در حال ساخت تجربههای غوطهوری است که با ترکیب فنّاوریهای نوظهور و داستانها مرزهای میان بازیهای ویدئویی، فیلم و بازی کردن در دنیای فیزیکی و دیجیتال را محو میکنند. هرچه دسترسی مردم به تجربههای غوطهوری بیشتر باشد میتوان تجربههای بهتری ساخت تا آیندهی بازی و سرگرمی را بهپیش برد.»
آیندهی نزدیک چه در بردارد؟
سندباکس وی ار دارد با آوردن هولودِک (اتاقهای تخیلی در ستاره پیما ها در مجموعه داستانهای پیشتازان فضا Star Trek) به محلههای اطراف دنیا از هالیوود فراتر میرود. هماکنون میتوان پایگاههای سندباکس وی ار را در 9 شهر در امریکا و آسیا یافت که از این میان پایگاههای آستین، شیکاگو، دالاس، نیویورک و سن دیگو بهزودی افتتاح خواهد شد.
با هزینهی ورودی نفری سیوپنج تا چهلوپنج دلار از رفتن به سینما گرانتر است؛ اما شما در حال دریافت تجربهای هایپر ریالستیک و 4D هستید که در آن بهجای آنکه تنها تماشاگر باشید درون داستان قرار میگیرید. البته امیدواریم مشارکت قابلتوجه این سلبریتی تنها بخشی از مشارکتهای هالیوود در سرگرمیهای مبتنی بر مکان باشد.