اخبار و نقد بازی و نرم‌افزار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، بررسی هدست های واقعیت مجازی oculus , htc vive , valve index , PSVR

شرکت Varjo ۵۴ میلیون دلار جذب سرمایه کرد

شرکت Varjo ۵۴ میلیون دلار سرمایه جذب کرد تا بتواند هدست واقعیت مجازی خود را که رزولوشنی در سطح چشم انسان را دارد، در اختیار شرکت‌های بیشتری قرار بدهد

Varjo که یک استارت‌آپ درزمینهٔ واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی در سطح شرکتی است، در سری سوم جذب سرمایه خود توانست ۵۴ میلیون دلار جمع‌آوری کند. این استارت‌آپ که در Helsinki (پایتخت فنلاند) واقع‌شده اعلام کرد؛ Timo Toikkanen که در چند سال اخیر سمت مدیر ارشد عملیاتی را به دوش می‌کشیده است، به مدیرعاملی منسوب شده است. از طرف دیگر Niko Eiden، بعد از دو سال عملکرد در سمت مدیرعامل زین پس به‌عنوان مدیر ارشد تجربی در این شرکت فعالیت می‌کند.
استارت‌آپ Varjo که در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد، به تولید هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی با رزولوشن بالا (که قابلیت مقایسه با چشم انسان را دارد) معروف است، که یک پیش‌نیاز برای برنامه‌های کاربردی صنعتی مانند شبیه‌ساز پرواز که در آن نیاز به خواندن اطلاعات در دنیا مجازی است. (این ظرافت جزییات احتمالاً برای هدست‌هایی که مصرف‌کننده عادی استفاده می‌کند، نیازمند نباشد.)
در سایت Varjo می‌توانید مقایسه عملکرد هدست در مقابل دیگر هدست‌ها (مانند نمونه پایین) را تماشا کنید.
Varjo
دستگاه‌های جدید این شرکت Varjo VR-2 (باقیمت ۶ هزار دلار) و Varjo VR-2 Pro (باقیمت ۷ هزار دلار) نام دارند که از محتواهای حاضر در SteamVR و پلتفرم مخصوص توسعه‌دهندگان (OpenVR) پشتیبانی می‌کنند.
یکی دیگر از محصولات که Varjo هدست XR-1 Developer edition (باقیمت ۱۳ هزار دلار) است که باهدف «طراحی و تحقیق حرفه‌ای» تولیدشده است. دستگاه می‌تواند به‌راحتی از واقعیت به واقعیت ترکیبی و بعد به واقعیت کاملاً مجازی، بین محیط‌های مجازی و واقعی جابه‌جا شود.
مدیرعامل جدید شرکت، Toikkanen می‌گوید:

هم VR-2 و هم VR-2 Pro فقط برای استفاده‌های حرفه‌ای طراحی‌شده‌اند، این هدست‌ها توسط طراحان نرم‌افزار، شبیه‌سازان حرفه‌ای، طراحان صنعتی و محققان استفاده می‌شود. از طرف دیگر هدست XR-1 بیشتر توسط کسانی استفاده می‌شود که می‌خواهند فعالیت‌های مهم فیزیکی را اول در یک محیط مجازی تمرین‌ کنند.

هدف‌های بازاریابی

در بازاریابی اینکه شرکت Varjo به دنبال تولید هدست‌های مستقل نمی‌رود، یک امتیاز منفی محسوب نمی‌شود. زیرا هدف آن‌ها این بوده که هدست‌هایشان نیاز به یک رایانه شخصی یا یک لپ‌تاپ قدرتمند داشته باشد.
Toikkanen در این مورد می‌گوید:
ما کار خود را با برطرف کردن بیشترین خواسته‌های شرکت‌ها، با استفاده از بهترین فناوری موجود، شروع کردیم. رایانه‌ها ازنظر برآورده کردن گرافیک منحصربه‌فرد و حفظ اطلاعات در همان لحظه، توانایی بیشتری دارند. این موضوع برای خیلی از مشتریان ما که از هدست‌ها برای تمرین و اجرا شبیه‌ساز استفاده می‌کنند، مهم است.
شرکت Varjo در حال حاضر هم مشتریان بزرگی مانند بوئینگ دارد، که جدیداً اعلام کرده است از هدست Varjo برای تمرین فضانوردان مأموریت Starliner استفاده می‌کند. شرکت‌های دیگری مانند Volvo، Audi، Siemens از Vorjo برای طراحی اتومبیل‌ها و توسعه محصولات جدید استفاده می‌کنند.
پارسال Varjo قراردادی با MeetinVR بست تا در موارد تجاری که نیاز به ارتباط از راه دور با همکاران و مشتریان دارند، بتوانند از وایت بورد مجازی استفاده کنند.
VarjoToikkanen در ادامه گفت:
بعد از اولین موج‌های شیوع ویروس کورونا، ما شاهد افزایش علاقه‌ها به آموزش و همکاری از راه دور بودیم. ما همچنین از زمان راه‌اندازی پروژه get a demo، هزاران درخواست دریافت کرده‌ایم.
با احتساب دوره دو جذب سرمایه (۳۱ میلیون دلار)، شرکت Varjo تابه‌حال ۴۶ میلیون دلار سرمایه جذب کرده بوده است. حال با ۵۴ میلیون دلار دیگر که از شرکت‌های Volvo، Atomico، NordicNinja، EQT Ventures، Lifeline Ventures، Tesi و Swisscanto جمع‌آوری‌شده است، شرکت اعلام کرد به توسعه و گسترش جهانی محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای استفاده‌های صنعتی، سرعت می‌بخشد.
سایت XRMag را برای اخبار آینده دنیا واقعیت مجازی دنبال کنید.

منبع Venture Beat
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.