شرکت Snap عینک Spectacles واقعیت افزوده خود را معرفی کرد
این عینک که مخصوص تولیدکنندههای محتوا است، قابلیت نگهداری باتری را تا ۳۰ دقیقه دارد. این دستگاه تا پایان سال میلادی برای تولیدکننده محتوا واجدالشرایط ارسال خواهد شد
شرکت Snap تا به امروز سه عینک با برند Spectacles تولید و عرضه کرده است. مدلهای گذشته هیچگونه حالت نمایشگری نداشتند. آن مدلها دستگاههای پوشیدنی بودند که با استفاده از دوربین تعبیهشده در آنها، ویديو گرفتهشده را به برنامه Snapchat میفرستند.
نمیتوان این دستگاه را یک سورپرایز نامید زیرا که خبر آن حدود دو ماه قبل تأییدشده بود بااینحال، ما چیزی در مورد جزییات آن نمیدانستیم.
Spectacles جدید به دو نمایشگر با میدان دید مورب ۲۶.۳ درجه، روشنایی چشمگیر ۲۰۰۰ نیت و تأخیر کمتر از ۱۵ میلیثانیه برای ظاهر شدن اشیا است.
میدان دید این دستگاه نسبت به HoloLens 2 (۵۲ درجه مورب) و Magic Leap One (۵۰ درجه مورب) بسیار تنگتر است. بااینحال روشنایی ۲۰۰۰ نیتی آن چهار برابر HoloLens 2 و ۱۰ برابر Magic Leap است که آنها را مناسب برای استفاده در بیرون از خانه میکند.
چیپست XR1 شرکتQualcomm و دو دوربین RGB در هر دو طرف برای ردیابی فضایی، دستها و همچنین ضبط ویدئو به کار میرود.
این دستگاههای ۱۳۴ گرمی (۳ برابر یک عینک معمولی)، مجهز به عمر باتری ۳۰ دقیقهای هستند. عینک مجهز به صفحه لمسی برای کنترل دقیق، دو دکمه ضبط کلیپ و تشخیص محیط است.
عینکهای Spectacles رایانههای اپن سرس نیستند (یعنی شما نمیتوانید برنامهای را بسازید که هرکسی بتواند با چند دکمه آن را نصب کند). این دستگاه مستقیماً با پلتفرم AR شرکت Snap که تعداد زیادی کاربر دارد، ادغامشدهاند. تولیدکنندههای محتوا میتوانند با استفاده از پلتفرم Lens Studio برای Spectacles و Snapchat فیلتر واقعیت افزوده یا Lense تولید کنند.
این محصول را نمیتوانید (حداقل فعلاً) خریداری کنید مگر اینکه در وبسایت Snapchat بهعنوان تولیدکننده محتوا برای خرید این عینکهای واقعیت افزوده ثبتنام کنید.