حوزه واقعیت افزوده ، مجازی و ترکیبی

سفارش کنترلرهای Reactive Grip برای توسعه‌دهندگان

پیش سفارشات کیت‌های توسعه‌ای این محصول از 29 May معادل 8 خرداد اغاز شده است

Tactical Haptics ، پیش سفارشات برای کیت های توسعه کنترلرهای Reactive Grip را از 29 May آغاز  کرده است

شرکت Tactical Haptics ، سازندگان کنترلر (Reactive Grip) یا کنترل واکنشی ، پیش سفارشات کیت‌های توسعه‌ای این محصول را از 8 خرداد دریافت می‌کنند. با تمرکز بر سازمان‌ها و بازار سرگرمی‌های بر اساس موقعیت (LBE)، پیش‌بینی این شرکت از قیمت هر کنترلر 650 دلار بوده که در پاییز امسال منتشر می‌شوند. از زمان معرفی اولیه کنترلرها در چند سال پیش، این شرکت به طور پیوسته عملکرد را بهبود داده و با معرفی طراحی هوشمند مجدد، اجزای این کنترلرها را قابل جداسازی و اتصال مجدد ساخته است.

Tactical Haptics از روزهای اول، عضوی از صحنه واقعیت مجازی مدرن بوده است. ما ابتدا تکنولوژی Reactive Grip را که با استفاده از میله های کشویی نوعی بازخورد “برش” منحصر به فرد را ایجاد می‌کند، در سال 2013 مشاهده کردیم. این شرکت با همراهی با موج هیجانی اولیه واقعیت مجازی، سعی کرد با استفاده از کمپین Kickstarter و با کمک‌های مردمی این کنترلرها را برای استفاده‌کنندگان اولیه فراهم کند که البته در آن زمان نتوانست به هدف خود برسد. از آن موقع، این شرکت به صورت مداوم عملکرد و تولیدپذیری کنترلر را بهبود داده و به لطف حسگرهای منحصر به فردش، در هر بار تست ما را تحت تاثیر قرار داده است.

 

این شرکت رویکرد خود را  بر ارائه کنترلرهای Reactive Grip برای سازمانها و بازار سرگرمی‌های بر اساس موقعیت متمرکز کرده است و اکنون برای آغاز پیش سفارشات برای کنترلرها را در روز 29 ماه May آماده شده که انتظار می‌رود در پاییز سال 2019 تحویل داده‌شوند. در ماه جاری، طبق گفته Tactical Haptics، این کنترلرها با ادغام با بازی واقعیت مجازی و بر اساس موقعیتِ سوییت اسکیپ (Sweet Escape) نمایش داده خواهند شد.

آخرین نسخه از کنترلرهای Reactive Grip، طراحی هوشمندی دارند که به دو شکل متفاوت قابلیت جداسازی و اتصال اجزا را به آنها می‌دهد.

در حالت اول، کنترلر مرکزی یک طراحی تکی است که می توان با استفاده از کیت‌هایی، از آن در بسیاری از سیستم‌های ردیابی واقعیت مجازی موجود استفاده کرد. برای مثال، این شرکت کیت‌هایی ارائه می‌دهد که قابلیت نصب ردگیر Vive و Oculus Touch را داده و کنترلرهای Reactive Grip را قادر می‌سازد تا با همان سیستم و هدست ردگیری شوند (که دردسر استفاده از دو سیستم مجزای برای ردیابی را بسیار کاهش می‌دهد). این شرکت همچنین برنامه‌هایی برای ارائه کیت‌هایی برای کنترلرهای WMR و Rift S نیز دارد.

 

در حالت دوم، آهن رباهایی چند حالته را می‌توان در صورت نیاز به کنترلرها متصل کرد؛ اینها درگاههای آهن ربایی مخصوصی هستند که کنترلرها را قادر می‌سازند تا در لحظه و در حالات مختلف به یکدیگر وصل شوند که به این شکل می‌توانند بصورت پویا به گیم پلی بازی مرتبط شوند (برای مثال، تعویض اسلحه از یک پیستول در هر دست به اسلحه ای که دو دستی باید نگه داشته شود که در این حالت دو دسته به هم وصل می‌شوند).

به دلیل این طراحی تکه تکه، توسعه دهندگانی که به دنبال ساخت محتوا برای این کنترلرها هستند، می‌توانند به تفکیک تجربیات منفرد مد نظرشان، تنظیمات آنها را تغییر دهند که باعث کاهش وزن و هزینه در مقایسه با زمانی که هر کنترلر با تمام قابلیت‌ها و گزینه‌های موجود ارائه می‌شد، می‌شود.

نقشه Tactical Haptics، تحویل کیت‌های توسعه به همراه دموهای تکنیکی، کیت‌های توسعه نرم‌افزاری و افزونه‌هایی برای موتورهای یونیتی (Unity) و آنریل (Unreal) می‌باشد، تا توسعه‌دهندگان بتوانند حسگرهای منحصر به فرد کنترلرها را با محتوای خود ادغام کنند.

منبع RoadToVR

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.