حوزه واقعیت افزوده ، مجازی و ترکیبی

تبلیغات نوین در دنیای نوین

وقتی به تبلیغات تجاری این روز ها نگاه می کنید ، شاهد رقابتی بین غول های تجاری مانند اپل و نایک هستید که هر کدام تلاش می کنند با تکنولوژی های روز بازخورد تبلیغاتی خود را افزایش دهند.

درست است که تب تبلیغات با VR در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷  در اوج خود بود اما همچنان شاهد تبلیغات گسترده توسط تکنولوژی AR و VR هستیم ، به طوری که در سال ۲۰۱۸ شاهد ۱ میلیارد دلار تبلیغات بوسیله AR و VR بودیم. بازخورد چشمگیر این تبلیغات ، دسترسی سریع در سیستم عامل های مختلف و دمو های موجود در بازار ۳ تا از کلید های موفقیت تبلیغات VR بود.امسال (۲۰۱۹) به این نتیجه رسیدیم که برای موفقیت بیشتر این نوع تبلیغات نیاز به استفاده از نسخه های سبک تر  تبلیغات شناور(شامل تبلیغات AR/VR ، ویدئو های ۳۶۰ درجه و …) داریم.چرا؟

زیرا مردم هنوز بر این باورند که واقعیت مجازی یک تکنولوژی فوق پیشرفته است : (یک هدست بزرگ در دنیایی علمی تخیلی) ، دلیل این موضوع این است که جای خالی هدست های واقعیت مجازی در دنیا واقعی هنوز قابل لمس است. با توجه به این موضوع شرکت های تبلیغاتی از تکنولوژی برای جذب مخاطب بیشتر غافل نشدند.

اساس واقیت مجازی پشت سر گذاشتن سطح معمولی تبلیغات ۲ بعدی است . با توجه به این معنا برای به کار گیری VR در دنیای واقعی نیازمند نسخه ای ساده تر و در عین حال سبکتر هستیم.

 

 

 

 

 

چرا برند های تجاری سعی در استفاده از تبلیغات شناور دارند؟

قبل از این که «تبلیغات شناور سبکتر» را مورد بررسی قرار دهیم. باید دلیل استفاده برند های تجاری از آن را درک کنیم.

هرگونه تغییر نیازمند تلاش دوباره برای کسب مهارت در آن زمینه است پس چرا این شرکت خود را برای این تغییر محتوا به زحمت می اندازند؟

..مسئله «استفاده از ابزار جدید جذاب» نیست بلکه «بازدهی تبلیغات» (که با بررسی بازدید های تبلیغ و .. قابل ارزیابی است) هدف اصلی تبلیغات است.

سعی در استفاده از قالب جدید تبلیغات یک سرمایه گذاری ریسکی است که شرکت های تبلیغاتی باید توانایی توجیه این ریسک را داشته باشند.برای تولید تبلیغاتی که مخاطب را با خود درگیر کند و فروش را افزایش دهد ، شرکت ها به تبلیغات شناور روی اورده اند زیرا بازدهی بهتری نسبت به قالب مرسوم ۲بعدی دارد.

به طور مثال ، cathay pacific (شرکت هواپیمایی در هنگ کنگ) در یک «کارزار(کمپین) تبلیغاتی شناور» به موفقیت تجاری بزرگی رسید. آن‌ها با استفاده از تکنولوژی ویدئو ۳۶۰ درجه ، تجربه استفاده از این شرکت از زمان خرید بلیط تا مستقر شدن در کابین را به بازدید کننده چشاندند. این شرکت به این نتیجه رسیده بود که استفاده از موبایل و دسکتاب از هدست های پلاگین بهتر است ،‌ این مسئله باعث شد مردم بیشتری این تبلیغ را تجربه کنند در نتیجه بازدهی بهتری داشت.

 

قرار دادن قالب «تبلیغات شناور» به عنوان هدف

امروزه اغلب شرکت های تجاری به فکر تبلیغات شناور «سبکتری» هستند که پاسخ نیاز های تبلیغاتی آنها باشد.

هر کدام از قالب ها تبلیغات شناور در زمینه های متفاوت بازخورد بهتری دارد . به طور مثال:

برای بازخورد کلیک بهتر ؛ بنر های ۳ بعدی و ۳۶۰ درجه بهترین گزینه هستند. تحقیقات نشان داده است بنرهای ۳۶۰ ، ۲۲ برابر تبلیغات ۲ بعدی بازخورد کلیکی دارد.

 

برای آگاهی بهتر نسبت هدف تبلیغ ؛ استفاده ترکیبی از واقعیت مجازی و ویدئو ۳۶۰ درجه تأثیر چشم گیری دارد . بر اساس تحقیقات ویدئو۳۶۰ درجه/واقیت مجازی ۸۵٪ در آگاهی مشتری نسبت به هدف تبلیغ تأثیر دارد در صورتی که تبلیغات ۲ بعدی تنها ۵۸٪ تأثیر دارد.

برای نشان دادن جزئیات محصول ؛ اشیاء مجازی ۳ بعدی کارایی بهتری دارد زیرا که مشتری می تواند شکل ظاهری محصول را بررسی کند . محققان با بررسی تبلیغاتی که از شیٔ ۳ بعدی استفاده می کنند به این نتیجه رسیدن که مشتری را ۷.۷٪ بیشتر درگیر هدف تبلیغ می کند.

تجربه مجازی محصول ؛ واقعیت افزوده برای تبلیغ محصولاتی که وجه ظاهری دارند ( لوازم آرایشی ، عینک ، هدست و …) بسیار مناسب است ؛ به طور مثال تبلیغات واقیت افزوده عینک Michael Kors به طور میانگین ۳۰ ثانیه مخاطب را به خود مشغول می کرد .

نگاهی به تبلیغات روز VR

امروزه به دلیل مشکلات فیزیکی هدست VR (سنگینی و ….) ، استفاده از تبلیغات VR با محدویت مواجه شده ؛ به صورتی که برای دیدن این تبلیغات از تلفن های همراه استفاده می شود . که این موضوع نشان دهنده این است ، که استفاده از تبلیغات شناور روز به روز در حال آسان تر شدن است.

 

منبع venturebeat

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.