اخبار و نقد بازی و نرم‌افزار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، بررسی هدست های واقعیت مجازی oculus , htc vive , valve index , PSVR

بتا خصوصی Frostpoint VR: Proving Grounds

شما می‌توانید برای بتا خصوصی بازی از ۳ تا ۱۴ شهریور ثبت‌نام کنید

آیا شما صاحب یک هدست واقعیت مجازی PC مانند Oculus Rift، HTC Vive، Valve Index هستید؟ اگر این‌طور است شما می‌توانید برای بتا خصوصی بازی Frostpoint ثبت‌نام کنید. در این هنگام شرکت inXile Entertainment اطلاعات بیشتری را در دسترس عموم قرار داده است.
Frostpoint
در یک پرس‌وجو، ارشد این پروژه Dax Berg چند سؤال مانند «چرا شرکتی که به ساخت بازی نقش‌آفرینی (RPG) معروف است به تولید بازی شوتر اول‌شخص (FPS) آن‌هم در واقعیت مجازی روی آورده؟» جواب داده است.
این شرکت که درگذشته بازی‌هایی مانند The Mage’s Tale و فرانچایز‌های Wasteland و The Bard’s Tale تولید کرده است، حال قصد دارد با بازی Frostpoint VR: Proving Grounds به ژانرهای دیگر دستی ببرند. Berg در این مورد توضیح داد: «طی سال‌های گذشته ما شاهد تعداد زیادی از گیم‌پلی‌های بازی‌هایی با ژانر بقا بودیم و از آن لذت می‌بردیم، و تصمیم گرفتیم خودمان یک بازی از این ژانر بسازیم. زمانی که شروع کردیم می‌دانستیم، در مبحث سلاح‌های گرم و عنصر PvP می‌توانیم اثری مهیج به‌جا بگذاریم، پس با پشتوانه به این دو حقیقت کار را شروع کردیم. همچنین ما مطمئن نبودیم که آیا اکثریت بازیکن‌ها دربازی‌های ژانر بقا که زمان بیشتری می‌گیرد احساس راحتی دارند یا خیر. پس ما تصمیم گرفتیم زمانی که هر مچ از بازیکن می‌گیرد بیشتر از ۱۵ دقیقه نباشد، و بعد از هر مچ تصمیم با بازیکن است که آیا می‌خواهد بیشتر بازی کند یا خیر.»
دقیقاً مانند گیم‌پلی بازی، فضای این ژانر با عنوان جاافتاده‌ای مانند Echo VR و عنوان Solaris Offworld Combat که به‌زودی منتشر می‌شود یک فضای شدیداً رقابتی است. به همین دلیل از Berg پرسیده شد «چه چیزی بازی Frostpoint VR: Proving Grounds نسبت به بقیه عناوین خاص می‌کند»
Berg جواب داد: «اگر به سرورهای بازی‌های معتبر FPS واقعیت مجازی نگاهی داشته باشید، می‌بینید که تمام آن‌ها تقریباً شبیه‌ساز‌های نظامی هستند و هیچ‌کدام تمرکز خود را بر روی تولید کیفیت بصری سطح بالا نگذاشته‌اند. و جدا از اینکه ما آن را در اختیار بازیکن قرار می‌دهیم، ما همچنین Frostpoint را در محیطی با کاراکتر‌ها و سلاح‌های خاصی قرار داده‌ایم که مانند آن در دسترس نیست.»
Frostpoint
راحتی درحرکت یکی از مهم‌ترین عناصر بازی‌های شوتر اول‌شخص است، Berg توضیح داد: «اوایل ما یک هدست Oculus برای تست کردن بازی داشتیم و زمانی که به تنظیمات راحتی حرکت و عناصر HUD می‌رسد، ما از این تست‌ها یاد گرفتیم که هر چه گزینه‌های بیشتری در اختیار بازیکن قرار دهیم، بهتر است. بااین‌حال جابه‌جایی در لحظه (teleport) که برای مقدار قابل‌توجهی از بازیکن‌های واقعیت مجازی قابلیت حیاتی محسوب می‌شود، متأسفانه، در بازی Frostpoint جزو گزینه‌ها موجود محسوب نمی‌شود. ما HUD (و کاراکتر‌ها) را بر اساس لباس فضانوردی طراحی کردیم. ما HUD را مخصوصاً برای راحتی درحرکت طراحی کرده‌ایم. و بازیکن‌هایی که به این ویژگی علاقه‌ای نداند می‌توانند آن را در بخش تنظیمات خاموش کنند. یکی دیگر از تنظیمات موردعلاقه خودم، حساسیت snap turn است. من خودم آن را بر روی ۱۵ درجه به ازای هر کلیک تنظیم می‌کنم. این تنظیمات احساس حالت تهوع را از من می‌گرفت درحالی‌که باعث بدتر شدن حالت تهوع در دیگران می‌شود.
ما یک حالت تک نفر هم در نظر گرفتیم تا بازیکن‌ها در آن بتوانند تمام مود‌های بازی را همراه با بات‌های بازی انجام دهند. هدف ایجاد این حالت آشنایی بازیکن با تنظیمات حرکت و شلیک، قبل از روبه‌رویی با بازیکن‌های دیگر است. در اوایل، یادگیری برای کسانی که تجربه زیادی با بازی‌های VR نداشته‌اند سخت خواهد بود اما ما حس کردیم که آرام دویدن، جایگذاری خشاب و کشیدن ماشه به‌گونه‌ای سرگرمی خودش را در بر دارد همچنین افرادی وجود دارند که از یادگیری و بهبود رقابتی لذت می‌برند»
Frostpoint
مطمئناً در اوایل پیدا کردن ۲۰ بازیکن برای شروع مچ سخت خواهد بود. Berg در جواب این جمله گفت: «مپ‌های Frostpoint برای مچ‌های 10v10 طراحی‌شده‌اند پس اگر تعداد بازیکنان کمتر از ۲۰ نفر باشد جای بازیکن‌های خالی با بات پر می‌شود. در عوض بازیکن‌ها با چندی از موجودات PvE (بانام The Function) که وضعیت را دیوانه‌وار می‌کنند، مواجه می‌شود. در حال حاضر matchmakingها شامل تنظیمات حالت بازی و زمان تقریبی آماده شدن مچ می‌شود.
در زمان آزمایش بازی سعی کردیم بازیکنی را به یک مچ از قبل اجراشده وارد کنیم، و متوجه مشکلی در این موضوع شدیم که آن را از قبل برطرف نکرده بودیم. ما توانستیم این مشکل را برطرف کنیم و امیدواریم در بتا‌های خصوصی و عمومی بازخورد‌هایی که به بهبود بازی کمک می‌کنند دریافت کنیم.
«موضوع آن موجود گنده دریکی از عکس‌های تبلیغاتی (عکس پایین) چیست؟» Berg: «آه‌.. این The Behemoth است، ما چند تا از این هیولا‌های گنده در بازی داریم که در مپ‌ها هستند و بر محیط بازی تأثیر می‌گذارند. این موجودات در حال حاضر تأثیر منفی زیادی در نرخ تجدید (FPS) بازی دارند و ما هنوز بر روی بهینه‌سازی آن‌ها کار می‌کنیم. اگر در زمان انتشار بازی در مپ‌ها نبودند، خیالتان راحت باشد که به‌زودی به آنجا می‌رسند.»
FrostpointVR: Proving Grounds
مطمئناً که Frostpoint VR: Proving Grounds درزمانی برای PC VR منتشر می‌شود، اما سؤال اصلی این است که آیا برای PS VR و Oculus Quset هم منتشر می‌شوند؟ Berg جواب داد: «خب من به‌شخصه از زمانی که به هدست Quest پروژه Santa Cruz می‌گفتند، یکی از طرفداران بزرگ آن هستم. نسخه رسمی برای این هدست وجود ندارد اما خودم با استفاده Oculus Link بازی را بر روی این هدست به‌خوبی اجرا کرده‌ام. و برای پلتفرم‌های دیگری که نمی‌توانند از PC استفاده کنند، درزمانی دیگر در مورد آن بپرسید زیرا در حال حاضر چیزی برای گفتن در این مورد ندارم. ما در حال حاضر بر روی انتشار نسخه PC تمرکز کرده‌ایم.
از امروز تا ۱۴ شهریور نسخه بتا خصوصی بازی در حالت اجرا قرار می‌گیرد، و Frostpoint VR: Proving Grounds در اواخر پاییز امسال منتشر می‌شود. برای باخبر شدن از اطلاعات آینده Frostpoint ،سایت خبری XRMag را دنبال کنید.

منبع VR Focus

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.