با هدست واقعیت افزوده Holoboard آشنا شوید
جی آی او ریلاینس (Reliance Jio)، شرکت عظیم صنعت تلکام هند در مشارکت با شرکت نوپای استارتآپ تسراکت (Startup Tesseract)، هدستهای واقعیت افزوده را به خانهها میآورد
جی آی او ریلاینس (Reliance Jio)، شرکت عظیم صنعت تلکام هند در مشارکت با شرکت نوپای استارتآپ تسراکت (Startup Tesseract)، هدستهای واقعیت افزوده را به خانهها میآورد
ما از پیش میدانیم که بازیگران اصلی مانند شرکت مجیک لیپ (Magic Leap) از طریق مشارکت بیسیم با شرکتهای AT&T، NTT دوکومو (NTT Docomo) و Sk تلکام (SK Telecom)، زمینهی آوردن واقعیت افزوده را برای مصرفکنندگان اصلی آن مهیا کرده است.
اما اکنون یکی از شرکتهای پیشگام صنعت تلکام هند در تشریکمساعی با شرکت کمتر شناختهشدهای که سازنده هدست واقعیت افزوده (AR) است، تلاش میکند تا برای همان بازار مصرفکننده کاری انجام دهد. شرکت عظیم و بیسیم جی آی او ریلاینس که در هند مستقر است، روز دوشنبه در ملاقات سالانه سهامداران، دستگاه هدست واقعیت افزوده هولوبورد (Holoboard) را که قرار است در پیوند با خدمات فیبری جدید جی آی او کار کند، به نمایش گذاشت.
این هدست توسط شرکت تسرکات ساخته شده است، شرکت نوپایی که خود توسط شرکت مادر جی آی او یعنی صنایع با مسئولیت محدود ریلاینس تأسیسشده است. هدست هولوبورد ازنظر طراحی کاملاً شبیه به هدست متا دو (Meta 2) است و یک کنترلکننده دستی دارد. (افراد مطلع در زمینهی واقعیت مجازی ممکن است توجه کرده باشند که تارنمای تسرکات بسیار شبیه به تارنمای اصلی شرکت مجیک لیپ در زمان ورود مجیک لیپ یک به بازار است.)
گروه جی آی او در جریان معرفی امروز محصول، چندین مورداستفاده برای هولوبورد را نشان داد که شامل خرید، آموزش، تفریح و سرگرمی بود. این گروه نشان داد که چگونه هولوگرام سهبعدی کاربر میتواند برای پیشنمایش لباس در رنگها و شکلهای متنوع، قبل از خرید مورداستفاده قرار گیرد.
گروه برای ارائه مثالی درزمینه ی آموزش از نسخه جایگزین مجازی منظومه شمسی استفاده کرد تا مسیر فضاپیمایی را دنبال کند که از زمین به ماه سفر میکرد. (در ضمن، تسرکات در روز یکشنبه ویدیویی را به اشتراک گذاشت که مدل سهبعدی پویانمایی شدهای از قلب انسان را در واقعیت افزوده نشان میداد.)
در آخر، در بخش تفریح و سرگرمی این دمو از تجربهای شبیه به تجربهی نمایشگرهای لیپ مجیک برای مشاهده رسانهها پردهبرداری شد. این تجربه با کمک نمایشگرهای مجازی در مقیاسی از تلویزیون خانگی گرفته تا تصاویری بهاندازه سالن تجاری تئاتر انجام میشد و این نمایشگرها در فضای کاربری تثبیتشده بودند.
فیبر جی آی او در پنجم سپتامبر روانه بازار خواهد شد، اما شرکت از زمان عرضه یا قیمت هدست چیزی را فاش نکرد و به گفتن این مسئله بسنده کرد که دستگاه بهزودی باقیمتی مقرونبهصرفه در دسترس خواهد بود.
بر اساس تارنمای تسراکت درزمینهی هولوبورد، این دستگاه دارای قابلیت میدان دید 90 درجه همراه با محتوای سهبعدی است که توسط ترکیبکننده اپتیکال نیمه شفاف دارای انحنا ارائه میشود. سازنده این هدست همچنین ادعا کرد که درحالتوسعه پلتفرم ابری واقعیت افزوده برای تجربههای چندکاربره و محتوای ماندگار است.
درحالیکه جفت حاصل از ادغام دو شرکت AT&T و مجیک لیپ در ایالاتمتحده آمریکا و فراتر از آن، در تلاش برای ساختن راهی برای آینده واقعیت افزوده درزمینهی 5G است، به نظر میرسد که راهبرد جی آی او یافتن روش متفاوتی باشد که در آن از هدستی ارزانتر اما به همان اندازه بزرگ استفاده میشود و این هدست ممکن است مانند اسب تروژانی باشد که واقعیت افزوده را زودتر به خانهها میآورد.