اخبار و نقد بازی و نرم‌افزار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، بررسی هدست های واقعیت مجازی oculus , htc vive , valve index , PSVR

بازی Ironlights کمپین Kickstarter خود را کامل کرد

بازی دوئل چندنفره Ironlights در روز‌های آخر به بودجه موردنیاز خود در سایت Kickstarter رسید. این بازی در بهار سال بعد برای Quest، Rift و SteamVR منتشر خواهد شد

توسعه‌دهنده E McNeill که بازی‌های Darknet(2015)، Tactera(2016) و Astraeus(2018) در کارنامه خود دارد، قصد دارد بازی بر اساس استراتژی‌های مبارزه نزدیک بسازد. توانست در هفته آخر زمان مشخص‌شده، به مبلغ موردنیاز خود برای بازی Ironlights دست پیدا کند.

سازنده‌ این بازی در اواخر ماه گذشته بیان کرد که این بازی توسط Oculus برای هدست Quest تأییدشده است، و دارندگان هدست‌های Quest و Rift می‌توانند باهم بازی کنند.

در جواب پشتیبان‌هایی که بیشتر از یک نسخه از بازی را می‌خواستند، گزینه جدیدی با مبلغ $40 (۶۰۰ هزار تومان) اضافه کرده است که شامل ۲ نسخه از این بازی با دسترسی به نسخه بتا خواهد بود. گزینه‌های بالاتر هم شامل ۲ نسخه از بازی شده‌اند.

توضیحات منتشرشده توسطِ سازنده: این بازی که هنوز در دست توسعه است و به دلیل ارائه سیستم پویا «عقب و جلو شدن» با بقیه عناوین مبارزه نزدیک فیزیک‌پایه فرق دارد، هدف از طراحی این سیستم کنترل بر روی حرکات خلاقانه ولی بی‌توجه به محیط خارجی، باشد. در هر نوبت، فقط حمله‌کننده می‌تواند ضربه بزند و دفاع کننده باید بهترین تلاش خود را برای جاخالی دادن و دفع حمله، انجام دهد.

به‌عنوان یک بازی فیزیک‌پایه هرکدام از سلاح‌ها سرعتی بر اساس وزنشان دارند. هر‌چند ضربه زدن به دشمن شمارا به‌صورت خودکار وارد صحنه آهسته می‌کند و شما مجبورید برای هماهنگ نگه‌داشتن کنترل با اسلحه‌تان حرکتتان را آهسته انجام دهید.

در بازی Ironlights شما اجازه دارید فقط یک اصابت طی هر تابی که به اسلحه می‌دهید، انجام دهید زیرا اسلحه بعد از اصابت بجای منحرف شدن، خرد می‌شود. ازنظر طراحی، وقتی به دشمن مجازی ضربه می‌زنید ممکن است تقریباً می‌توان گفت یک قطعی بین کنترل فیزیکی خود که هنوز در حال حرکت است و اسلحه‌ای که دوباره تشکیل‌شده است، احساس کنید. McNeill می‌گوید: به این بازی به‌عنوان ترکیبی از Street Fighter یا Soul Caliber با SUPERHOT یا حتی کمی Beat Saber نگاه کنید.

بااینکه گفته‌شده بازی تقریباً کامل است اما این بازی برای بهار سال بعد منتشر خواهد شد. McNeill گفته بود زمانی که مبلغ جمع شده از مبلغ تعیین‌شده ($1500) عبور کند بازی کامل را با تخفیف ۲۵ درصدی به فروش می‌رساند، و حالا که این اتفاق افتاده است (تقریباً $2000 جمع شده است) او به قول خود عمل کرده است، و بازی کامل باقیمت $15 (تقریباً ۲۲۵ هزار تومان) به فروش می‌رسد. و  پشتیبان‌هایی که از گزینه‌ $30 (۴۵۰ هزار تومان) به بالاتر را انتخاب کرده باشند، به بتا خصوصی بازی دسترسی خواهند داشت.

بازی شامل پنج حالت مختلف است، که شامل؛ شوالیه (شمشیر بزرگ دودستی)، دوئل کننده (شمشیر دو دم و سپر کوچک)، راهب (چوب بلند)، نینجا (دو خنجر کاتار) و شوالیه صلیبی (گرز شلاقی و سپر بزرگ) می‌شود. این بازی علاوه بر بخش دوئل و تورنمنت تک‌نفره شامل بخش آنلاین و شبکه بین دستگاه‌های مختلف را دارد.

McNeill از سال 2013 حرفه « توسعه‌دهنده واقعیت مجازی» را شروع کرد، و از زمان شروع کار خود تابه‌حال ۴ بازی واقعیت مجازی تولید کرده است، و چند زمانی است که با Geoff Barber (از کهنه‌کاران Rockstar Games) در خفا بر روی Ironlights کار می‌کنند که به گفته خودش «بزرگ‌ترین بازی او تابه‌حال» است.

علاوه بر توسعه‌های انجام‌شده توسط McNeill و تجربیات برنامه‌نویسی Barber، بیشتر مدل‌های سه‌بعدی توسط استودیو بااستعداد SuperGenius که سابقه همکاری با شرکت‌های Blizzaed، Double Fine و Oculus را دارد، ساخته‌شده است. موسیقی متن پس‌زمینه بازی و چند تا از جلوه‌های شنیداری آن توسط Jordan Aguirre (ملقب به bLiNd) که یک هنرمند سبک EDM است، ساخته‌شده است.

نظر خود را در مورد این بازی با ما به اشتراک بگذارید

منبع RoadToVR

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.