افزایش سرمایه Striker VR
Striker VR ۴ میلیون سرمایه خود را افزایش داد تا اسلحه هپتیک واقعیت مجازی خود را به دست مصرفکنندهها برساند
سازندگان Striker VR که یک اسلحه هپتیک واقعیت مجازی برای خارج از خانه است، طی هفته گذشته اعلام کردند که ۴ میلیون دلار سرمایه خود را افزایش دادهاند و میخواهند از این سرمایه برای وارد شدن به دنیا واقعیت مجازی سطح مصرفکننده استفاده کنند.
بسته اسلحه Arena Infinity VR شرکت Striker VR یکی از قدرتمندترین لگدها را در بین تجهیزات جانبی اسلحه واقعیت مجازی دارد. بسته اسلحه Striker VR در جاذبههای واقعیت مجازی مانند Spaces، Nomadic و دیگر جاها استفاده شده است. تجربهّای واقعیت مجازی میتوانند از فناوری همهکاره هپتیک برای تقلید کردن محدوده زیادی از اشیا مجازی مانند اسلحههای شارژی تخیلی یا ارهبرقی استفاده کنند. اما با قیمت هزاردلاری، سطح مصرفکننده تا حالا عضوی از استراتژیک بازاریابی این شرکت نبودهاند.
این شرکت در یک خبر به سایت Road to VR اعلام کرد که ۴ میلیون دلار سرمایه خود را افزایش داده است و قصد دارد از این سرمایه برای وارد شدن به فضای مصرفکننده واقعیت مجازی وارد شود. Striker VR از این سرمایه جدید بهعنوان یک «سرمایهگذاری استراتژیک» یاد میکند، بااینحال جزئیات بیشتری در مورد جمعکنندههای این سرمایه منتشر نکرده است.
با اضافهشدن این حجم از پول، شرکت Striker VR، به گفته خودشان، قصد دارد طی سال آینده میلادی کارمندان خود را دوبرابر کند و در نهایت یک نسخه جدید از تجهیزات جانبی خود را در سطح مصرفکننده تولید کند. با اینکه جزئیاتی از خود دستگاه بهصورت کامل منتشر نشده است، Striker VR طرحهای اولیه خود را از این دستگاه منتشر کرده است. به نظر میرسد این دستگاه شامل دو پدلمسی در دو طرف دستگیره و احتمالاً دو دکمه اضافه در بالا ماشه است.
به گفته Striker VR قرار است این دستگاه هم از PC VR و هم سری Quest پشتیبانی کند، بااینحال هنوز معلوم نیست که چگونه قرار است دستگاه را در فضای مجازی ردیابی کنند. شرکت برای ردیابی نسخه قبلی اسلحه واقعیت مجازی خود از آخرین مدل سیستم OptiTrack یا SteamVR Traking به همراه Vive Tracker استفاده میکرد.
بر روی هدستهای PC VR، احتمالاً شرکت خود این تجهیزات جانبی را به سیستم ردیابی SteamVR متصل میکند، یا احتمالاً از کاربر توقع تهیه یک دستگاه Vive Tracker را دارد. از آن طرف نمیتوان نظری در مورد نحوه ردیابی این دستگاه توسط هدستهای Quest داد. Oculus در سیستم ردیابی خود را تابهحال به دستگاههای جانبی باز نکرده است، البته قبلاً دیده شده که تجهیزات جانبی به خود کنترلر Quest متصل شود.
ازآنجاییکه جزئیات دستگاه کاملاً منتشر نشده است، نمیدانیم که Striker VR از چه نوع فناوری هپتیکی در محصول مصرفکننده خود استفاده میکند. محصولات حال حاضر این شرکت از یک فعالکننده بزرگ (و یک باتری بزرگ) برای فناوری هپتیک استفاده میکنند، اما ظاهراً برای تغییر قیمت و آمادهسازی محصول برای سطح مصرفکننده، نیاز به قربانی کردن چندی از ویژگیهای منحصربهفرد است. شرکت ادعا میکند که نسخه مصرفکننده این محصول «در وجه هپتیکی بهتر از هر کنترلر دیگری است که تابهحال تولید شده»، و جزئیات بیشتری را در اعلامیههای آینده منتشر میکند.
حال که صحبت از قیمت شد؛ Striker VR حاضر به منتشر کردن یک قیمت نهایی نشد اما تأیید کرد که قصد دارد قیمت نهایی را کمتر ۵۰۰ دلار نگه دارد و در ادامه گفت: «امکان دارد که قیمت نهایی خیلی کمتر از این باشد، اما این موضوع به ساخته نهایی وابسته است.»
احتمالاً بزرگترین چالشی که روبهروی Striker VR است، نحوه جذب کردن توسعهدهندهها برای پشتیبانی از نسخه سطح مصرفکننده محصول خود است.
در فضای PC VR، هیچ اسلحه هپتیک واقعیت مجازی نتوانسته بهصورت چشمگیری توجهها را به خود جلب کند. اما در سمت PSVR، تجهیزات جانبی PS Aim در کل بهخوبی شناخته شده است و توانسته پشتیانی بیشتر از ۲۰ بازی را به دست آورد، در میان این بازیها عنوانهای بزرگی مانند Arizona Sunshine، Borderlands 2 VR، Farpoint، Firewall Zero Hour و Doom VFR وجود دارند.
درحالیکه PS Aim شامل آنالوگ شوک و تقریباً تمام ورودیهای دسته PS 4 است، اینطور که به نظر میرسد محصول Striker VR فقط شامل دو پد لمسی و حداکثر ۳ ورودی دیگر است. این موضوع میتواند تطبیق دادن بازی را با این اسلحه جانبی برای توسعه دهندگان مشکل کند، و احتمال اینکه بازیهایی که هماکنون از PS Aim پشتیبانی میکنند بازی خود را برای این دستگاه پورت کنند را کم میکند.