اخبار و نقد بازی و نرم‌افزار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، بررسی هدست های واقعیت مجازی oculus , htc vive , valve index , PSVR

آینده شبکه‌های اجتماعی را با Octi تجربه کنید

برنامه Octi تبدیل به یک شبکه اجتماعی بر اساس تشخیص چهره شده است

در دو هفته قبل، برنامه Octi که اولین بار در سال 2018 برای IOS منتشر شد، طی بروزرسانی شکل‌و‌شمایل جدیدی به خود گرفت. حالا، به جای اینکه این برنامه صرفا بر روی عکس‌ها و فیلم‌ها افکت‌های AR اضافه کند، این برنامه با استفاده از تشخیص چهره کاربر را شناسایی می‌کند و محتوا AR را به صورت باریکه مجازی به دور آنها اضافه می‌کند.

برای اغلب افراد، فکر ترکیب قابلیت تشخیص چهره با یک شبکه اجتماعی AR ایجاد ناراحتی می‌کند، پس Octi به صورت ناخواسته به دوربین دسترسی نخواهد داشت.

از آنجایی که این برنامه رایگان است، افراد نمی‌توانند که در خیابان راه بروند و چهره هر غریبه‌ای را که می‌خواهند اسکن کنند تا به پروفایل شخصی آنها دسترسی پیدا کنند. برای اینکه به حوزه AR کسی وارد شود، شخص مقابل باید درخواست دوستی آنها را قبول کنند و اگر چهره توسط برنامه شناسایی نشد می‌توانند از طریق ID کاربری درخواست دوستی ارسال کنند.

بعد از ورود به برنامه، کاربر نام کاربری خود را انتخاب کرده و بعد وارد کردن تاریخ تولد و تایید شماره موبایل، برنامه چهره شخص را اسکن می‌کند و به آنها ID حساب‌کاربری را می‌دهد.( به صورت اتفاقی متوجه شدم که امکان دارد برنامه شخصی با عینک را و همان شخص را بدون عینک به عنوان دو شخص متفاوت تشخیص دهد.)

بعد از تمام شدن کار‌های تنظیم پروفایل، زنجیره‌ای از پنج کارت مجازی کاربر را محاصره می‌کند، که به صورت زیبایی با چرخاندن این کارت‌ها این حس به شما منتقل می‌شود که کارت‌ها در پشت شما ناپدید می‌شوند. در هر کدام از این کارت‌ها کاربر می‌تواند محتوا متفاوتی مثل؛ پیام وضعیت(چیزی مثل استوری اینستاگرام)، عکس، آهنگ از Spotify، و ویدئو از YouTube قرار بدهند.

بعد از این کار‌ها، وقتی که چهره کاربر توسط کاربر دیگری (که در لیست دوستان فرد مورد نظر قرار دارد) اسکن شود، می‌توانند محتوا مجازی که فرد قرار داده است را مشاهده کنند و اگر خواستند به آن محتوا دیگری اضافه کنند.

برنامه افکت‌هایی مانند؛ افکت‌های بدنی و اضافه کردن تصاویر متحرک به پیش‌زمینه و پس‌زمینه، را نگه داشته است.

با اینکه، اضافه کردن AR به برنامه‌هایی مثل Snapchat و TikTok منجر به محبوبیت شده است. ولی اضافه کردن AR به برنامه‌ها حکم یک معجون جادویی برای محبوب شدن، ندارد. به عنوان مثال blippar در سال 2017 ویژگی به نام Halos به برنامه خود اضافه کرد که تقریبا مانند Octi عمل می‌کرد، به صورتی که زمانی چهره کاربر دیگری را توسط برنامه اسکن می‌کردید، دسته‌ای از عکس‌ها، ویدئو‌ها، کلیپ‌های موسیقی، و محتوا دیجیتالی دیگری دور سر فرد ظاهر می‌شد.

امروز این ویژگی را نمی‌توانید در برنامه Blippar پیدا کنید. این شرکت در سال 2018 ورشکست شد، و بعد از آن یکی از سرمایه‌گذاران دارایی خود را خریداری کرد و با تمرکز بر روی تبلیغات AR این برنامه دوباره در سال 2019 ظهور کرد. ویژگی تشخیص چهره شبکه اجتماعی این برنامه از ایده‌هایی بود که به بندبست خورد.

شاید اتفاقی که برای Blippar افتاد هشداری برای برنامه Octi باشد. یا شاید تمرکز این برنامه تنها بر روی وجهه شبکه اجتماعی چیزی است که باعث رشد کاربران آن می‌شود.

منبع Next Reality

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.