حوزه واقعیت افزوده ، مجازی و ترکیبی

آخرین محصول انقلابی KAT VR معرفی شد

وقتی صحبت از راه رفتن در بازی های واقعیت مجازی به میان می آید، اکثر بازیکنان برای حرکت و یا انتقال در بازی باید از تعدادی اسکنر که برای اندازه گیری هستند استفاده نمایند .اما راه حل های دیگری نیز وجود دارد که می توان بسته به اینکه چگونه همه چیز را تجربه می کنید (یا چگونه باعت تهوع در شخص می شود ) با استفاده از سخت افزارها مانند 3dRudder و یا Cybershoes تجربه شما متفاوت رقم خواهند زد !

اخیرا یک شرکت به نام KAT VR سازنده دیگری است که در ابتدا یک تردمیل چند منظوره تولید کرده است و در هفته جاری این شرکت اعلام کرده که یک محصول  کاملا جدید در زمینه جابجایی در محیط واقعیت مجازی مشابه Vive Trackers به نام KAT Loco ساخته است.

KAT Loco بر خلاف اندازه بسیار بزرگ تردمیل های سطح بازار، فضای بسیار کمتری را اشغال می کند .این  سیستم متحرک مبتنی بر پایه است که از سه پاکس (نوعی سنسور حرکتی) ساخته شده است که دو عدد از آن ها در اطراف مچ پای کاربر و 1 عدد از آن ها نزدیک به کمر کاربر  متصل می شود . این امر باعث خواهد شد که فرد با جنبش در محیط بازی بدون نیاز داشتن به اتاق های بزرگ حرکت کند و یکی از بزرگترین معایب بازی های این حوزه مرتفع شود .

همانطور که انتظار می رود با KAT Loco به راحتی به جلو حرکت می کند اما مسلما برای حرکت واقعی و طبیعی باید راه حل های بیشتری در آینده برای تکمیل این محصول ارائه شود . بازیکنان با استفاده از کروز کنترول این سیستم  قادر به عقب رفتن بصورت برگشتن (دور زدن) خواهند بود تا بدون نیاز به حرکت پاها در یک جهت خاص حرکت نمایند که برای بازی های دنیای باز (Open World) مانند فال اوت 4 وی آر مناسب خواهد بود.

KAT VR چند روز پیش در کیک استارتر (تامین مالی جمعی) که راه اندازی کرد توانست در 24 ساعت اول به هدف 50.000 دلاری خود برسد و در حال حاضر فقط بیش از 57.000 دلار از هدف خود باقی نمانده است .لازم به ذکر است سفارش این سیستم  فقط برای 500 واحد محدود شده است .

KAT Loco برای استفاده از بسیاری از هدست های واقعیت مجازی ساخته شده است از جمله اکولوس ریفت و کوئست ، اچ تی سی وایو و پلی استیشن وی آر . همچنین هر هدست واقعیت مجازی که با Steam VR سازگار است برای این دستگاه مناسب است.

در حالی که این کیت دارای سه سنسور است، شرکت در تلاش است تا تعداد ماژول های شناسایی را به عدد 16 برساند. تا بتواند حرکات پیچیده تر را شناسایی نمایند .

 

 

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.